6. gear og citroen C5

Hejsa
En af mine venner har lige købt en HDI 138 hk Citroen C5 - den er udstyret med en 6 trins gearkasse.
Jeg var ude at trille en tur med ham, og han satte den slet ikke i 6. gear og havde aldrig prøvet det. Heller ikke på lande vej ved 80 til 90 km/t.
Jeg syntes det virkede forkert at man ikke kan cruise ved 80 i 6. gear. Så er der nogen der ved hvor lave omdrejninger sådan en sjover må snurre med??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aner det ikke men den har Max moment ved 2000 Rpm. så den skulle da nemt kunne trække citronen op fra 1700.
Jeg kan forrestille mig at din ven kommer fra en benzin bil og så skal han til at holde igen med omdrejningerne,en nymodens diesel(selvom det er en PSA/Ford)sparker røv ved meget lavere omdrejninger.
Jeg tror han skal begynde at lege lidt med gearene og springe 2. og 4. over det skulle ikke give problemer,selvom jeg ikke ønsker min Bella sammenlignet med ovennævnte citron så kører jeg oftest 1.3.6 på lande/motor vej.
René
Citat fra pottervej

Jeg har hårt at man ALDRIG må springe gear over

Det vil jeg da på ingen måde afvise at du har hørt men jeg vil betegne det som den største and i nyere tid,med 6 gear i kassen skal der røres noget rundt i dieselolien for at komme fra 0-60 hvis det skulle kræve 5 gear skift hver gang.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis