Pulverlakering eller autolakering?

Jeg har nogle alufælge som jeg vil renovere, jeg har fået trukket chromen af (ja, det var chromfælge) og nu skal de glasblæses for det sidste kobber og andre urenheder, så de kommer til at stå rigtigt flot, men.....

Hvad skal man vælge af lakering, hvad holder bedst og SER bedst ud?

PULVERLAKERING ELLER AUTOLAKERING?

Nogen de kan hjælpe mig?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pulverlak er helt klart det stærkeste af de to, især fordi det skal binde på aluminium

Mvh Henrik

Pulverlakering bliver ikke nær så pænt som en ordentlig autolakering.
Jeg har fået mange alufælge pulverlakeret, men min erfaring er, at det holder dårligere end lak.

Med venlig hilsen
ktm

Ok! ja de 2 sæt fælge jeg har set var bare flotte, det var nogen der blev lavet hvor jeg arbejdede engang. Der pulverlakerede man en del alu-profiler og de blev testet på den måde at man skar igennem lakken og trak i flappen med en tang. Hvis det var godkendt rev man aluminium med af. så hårdt bandt det så hvis du har skod-erfaringer med pulverlak er det nok ham der har lavet det der var lidt af en "ti tommelfingre"

Desuden leverer Jotun da pulverlak til porchefabrikkens fælge så selfølgelig virker det

Mvh Henrik

Pulverlak kan blive ligeså lækkert at se på som vådlak kan.
Dog er pulverlak ca. 1/5 af prisen i forhold til vådlak.

Ranlak i Randers kan lakere 1 fælg for ca. 150 kroner...
jeg ville nok ta pulverlak, det holder bedre, men pas på kantsten, du risikerer at det er hele flager der ryger af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis