ang isolering

hejsa

skal til og lægge nyt isolering(rokwood) på mit loft,det er omkring 30 km2 jeg skal bruge,i ca 300 mm, når jeg kigger på nettet er der nogen steder hvor de lev gratis hvis man feks køber 3 paller.
Men hvor mange er der på en palle??
hvor mange pakker tror i jeg skal have??
og til sidst hvor er det billigst?skal også have nyt loft op, så jeg regner med og købe det sammen for at få mere rabat. :p
håber i forstår.

hilsen Mikael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
3o km2 er noget af et loft.

Jeg har lige fået papiruld i mine hulmurer, og da jeg fik tilbudet var der en brosure med, der skriver de at det også kan bruges til loft isolering. De vil kunne lægge det ud på max en dag, i den tykkelse du vil have. Det pakker også helt tæt rundt om alt der er i isoleringslaget, det kan være en udfordring med bats.

Jeg ved godt at det ikke var det du spurte om, men ville lige gøre dig opmærksom på det alternativ.

Det kradser heller ikke.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra mikael76

hejsa

skal til og lægge nyt isolering(rokwood) på mit loft,det er omkring 30 km2 jeg skal bruge,i ca 300 mm, når jeg kigger på nettet er der nogen steder hvor de lev gratis hvis man feks køber 3 paller.Men hvor mange er der på en palle??

Der er 24-26 pakker på en palle, alt efter tykkelse og størrelse på batts.

Citat fra mikael76

hvor mange pakker tror i jeg skal have??

Det kommer an på hvilke størrelser der passer bedst (bredde x længde)
Du kan finde de mest almindelige størrelser på nettet (og dermed også antal m2 i hver pakke), og så regne ud hvor mange pakker det bliver til. Husk at medregne spild.

Citat fra mikael76

og til sidst hvor er det billigst?

Sikkert i din trælast (med lidt prutten og prangen on prisen), eller ved en net butik der har tilbud.
hej ....

du skal bruge 30 pakker isolering....
det vil sige.... hvis du bruger den der er 90 cm lang og 60 cm bred,
95 mm tyk........

god fornøjelse med projektet...... giver gerne en pris for at lave det for dig......smile

HG-Byg
Citat fra HG-Byg

hej ....

du skal bruge 30 pakker isolering....
det vil sige.... hvis du bruger den der er 90 cm lang og 60 cm bred,
95 mm tyk........

god fornøjelse med projektet...... giver gerne en pris for at lave det for dig......smile

HG-Byg


OK, så er man godt nok sulten, hvis man gider at køre fra 2860 Søborg til 7470 Karup for en dags arbejde rolleyes

Venlig hilsen

Klaus
Hej

Enhver tømmerhandel leverer gratis, næsten uanset hvad du køber.

Find ud af hvilken tykkelse du vil isolere med (det koster normalt det samme pr m3) hvis du skal efterisolere med 290 mm vil 2 x 145 mm være et fornuftigt valg.

Ellers kan jeg anbefale et produkt som jeg har anvendt nogle gange her på det sidste: ThermoCell træfiberisolering (Bjørn Henriksen tlf: 87982210) som dog nok kræver nogle afgrænsninger med vindbrædder o.l. men det skal du jo nok have udført alligevel i forbindelse med evt mineraluldisolering.

Med hensyn til pakker/paller er det fuldstændig afhængig af om du vælger ruller/batts, ligesom tykkelsen/dimensionen jo er en væsentlig faktor.

Rockwool fylder næsten dobbelt så meget som f.eks. glasuld på pallerne.

Ring til Bjørn Henriksen eller gå ned på din lokale tømmerhandel og forlæg dem projektet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis