Inspiration til loft

Hej dette er mit første indlæg herinde

Er der nogen der ved hvor jeg kan få inspiration til ny loftsbeklædning?

Gerne billeder på nettet...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at Google ordet: Loftsbeklædning
Hvis du antyder at jeg ikke har gjort nok selv, før jeg beder om hjælp - så var det såmen bare fordi jeg tænkte at I måske kendte nogle gode links på forhånd, så jeg ikke behøvede at spilde tid på, at lede i de 5.550 hits google giver på dit forslag.

Det første er bare en reklame for byggemarkeder..
Nr. 2 er en vejledning i at isolere lofter.
Nr. 3 er en liste over adresser på firmaer der handler med loftsbeklædning.
Nr. 4 er en liste over rss-feeds fra blog-indlæg.
Nr. 5 er en liste over adresser på firmaer der handler med loftsbeklædning.
Nr. 6 er en tom side
Nr. 7 er en (ellers interessant) artikkel om fritlægning af bjælker
Nr. 8 er en liste over adresser på firmaer der handler med loftsbeklædning.
Nr. 9 er en liste over adresser på firmaer der handler med loftsbeklædning.
Nr. 10 er en selvbyggerblog..

Alright - nu har jeg googlet...
Er der SÅ nogen der kan hjælpe??
Hej engberg,

et loft er vel et loft og jeg tror det der er mest in idag er glatte hvide lofter og vægge, som jo kan opnåes på et utal af måder, alt efter hvad udgangspunktet er.

mvh
Hvilke fx.?
Hejsa

Nogle eksempler på loftbeklædning[LIST=1]
[*]Rustikbrædder, som eksempelvis her: http://www.umbau.dk/260806.html
[*]Gipslofter http://gds.knaufdanogips.dk/mounting/m_ceilings/index.html
[*]Akustikplader http://www.ecophon.dk
[*]Beton (kunne ikke lige finde noget godt eksempel, men typisk i etageadskillelser, mellem f.eks kælder og stueetage)[/LIST]Der findes sikkert flere, f.eks har vi nogle af disse forfærdiglige finérplader, man typisk kom på væggene i 70'erne på vores kælderloft... biggrin Det kan dog ikke anbefales.

mvh
Jørgen
Hej engberg,

du må ligesom ryste ud med hvad hustype og hvilke lofter du har idag, ellers kan man jo sidde og skyde ud i den blå luft ;-)

Der findes jo masser af indlæg her på forum om folk der laver deres lofter, men hvad man specifikt kan gøre ved de gamle afhænger jo helt af husets konstruktion.

Jeg bor f.eks i et hus med pudsede lofter og hvor der er ovenlysvinduer over dørene - dvs. karmen går helt til loft - en måde at renovere på er f.eks at sætte gips op, men loftet kunne holde den vægt, vil det være nødvendigt at lave en forskalning som gipsen kan sidde på og det vil ødelægge proportionerne i mellem de vertikale dørkarme og den horisontale dørkarm der støder mod loft.

Her er der kun en vej hvis man vil lave et "perfekt" stykke arbejde, det er

1. maling af de gamle pudsede lofter
2. fuldspartling og slipning af 2 omgang
3. opsætning af glat filt

Alt andet vil se frygteligt ud eller koste en bondegård at få til at se "rigtigt" ud.

Omvendt kan man jo godt i en gammel højloftet herskabslejlighed rive stukken ned og sænke loftet med gipsplader, købe en ny stuk eller få lavet den originale af en stukkatør og derved få et meget smukt resultat der passer ind i helheden.

Kort sagt betyder det en del dels hvor meget man vil "gå til den" og dels hvad man vil opnå.

mvh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også