Korsør Motor

Hej jeg har Korsør Motor.
Jeg har bøvlet en del med den.
Da den ikke vil starte. Den startede sidste år.
Men der er ikke den store modstand når jeg drejer på svingjulet via midt start håndtag.
Eller er det tænding Magneten som er af typen Wipac. Kan jeg tjække om den giver strøm.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke er den store "modstand" tyder det på at en ventil hænger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
der skal kun bruges ganske lidt værktøj og lidt olie. et typisk lav-det-selv job.
skulle du få lyst, er jeg sikker på at, flere her på forum er i stand til at guide dig .
http://www.mysigma.dk/ lær lidt mere om din motor her.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Start med at ta' tændrørene ud, afmonter dækslet på siden af motoren, så du kan se ventiler og løftere. Når du tørner motoren vil de 2 løftere bevæge sig op og ned, ventilerne skal så gøre de samme bevægelser, der skal dog være en frigang mellem ventiler og løfter, når disse er helt nede, på en god halv mm.
Ud fra din beskrivelse skulle en af ventilerne, uden tvivl udstødningsventilen, da den godt, såfremt den er åben under pausen, kan få lidt saltvandsdampe fra manifolden. Nu gælder det så om at, få den gangbar igen . Sprøjt rustløsnende olie på ventil og styr, lad det stå lidt og prøv om du med en struetrækker eller lign. kan løfte ventilen lidt yderligere og lad den smutte tilbage, og igen,igen intil den følger løfteren, når motoren tørnes . PAS NU PÅ
når du forsøger at løfte ventilen, at du presser lige op, så ventilen ikke bøjes.

Håber det lykkes, da det ellers betyder topstykket af.
Yderligere spørgsmål ? bare spørg løs.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Det er nok et dumt spørgsmål. Men jeg har aldrig før rodet med en mortor.
Hvor sider den plade jeg skal skruge af. Er det under manifolden. og skal denne af.
Dækslet sider bag kaburatoren så dene skal af.
Udstødningsventilen er den der sidder nærmest svinghjulet, men når du nu er igang å sker der ikke noget ved at begge ventiler får en tur.

>>Hilsen Lars cool
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis