"Den grimme ælling" Hvad er hun for en ?

Hej med jer

Er ny her på forumet, har en "grim ælling" som jeg håber om nogle år bliver til en flot svane :-)
Jeg kender ikke identiteten på båden den er ca. 21 fod, og med svingkøl.
har hørt at typen muligvis hedder SPLINT21 og fremstillet i england
Så vis nogen kender den er jeg intresseret i oplysninger.

Båden står nu på land og skal totalt´renoveres ny maling af skrog og dæk, ny aptering m.m.

Billede 4 viser båden i dag og billede 5 som den gerne skulle se ud smile

se evt. billeder her:

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28&ipc=12429


[ATTACH]6640[/ATTACH]

[ATTACH]6641[/ATTACH]

[ATTACH]6642[/ATTACH]

[ATTACH]6644[/ATTACH]

[ATTACH]6645[/ATTACH]
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er en til salg på dba, der kan du måske få noget at vide

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja hun skal nok blive fin, men du skal sikkert ikke forvente at vinde sejlklubbens onsdagssejlads i hende rolleyes Hun er lige så bred som vores Albin 25 og 4 fod kortere.

Vi kender ikke typen, men et gæt kunne være, at den er bygget som skolebåd, altså til at lære at sejle for sejl i. Dimensionerne antyder, at man kan kvaje sig endog rigtig meget, uden at hun krænger faretruende.

Det virker også som om, der er god plads om læ, når man ser billederne. Så det kan blive en rigtig god familiebåd, hvis I indretter hende fornuftigt. Og med det klinkbyggede skrog og den store bredde, bliver hverken lillemor eller evt. børn skræmte i lidt frisk vind.

Om hun er en flot svane eller en grim ælling er jo op til øjet, der ser - nogle er til Ferrari, andre til en praktisk stationcar.

Hovedsagen må være, om I er glade for - og stolte af - båden. Så kan andre tænke som de vil, det er deres problem, ikke jeres.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Min båd er gul og det er vist ikke den rigtige "modefarve" mere. Mange steder kan man slet ikke købe gul maling til fribordet mere og skal bestille det hjem.
Den gule fra Hempel er udgået.. Måske skulle du prøve med den marineblå.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej grandoldman
det kan godt være at gul ikke er mode farve længere, men alle både skal i dag være hvide eller marineblå !!! gå en tur på havnen og se hvor kedeligt det er, hvorfor dog det lad os da sætte lidt kulør på tingene :-) blå, rød og grøn har også været på tale, men da "resten af familien sage at den skulle være "marineblå" så den ligner de andre skar jeg i gennem. "DEN SKAL VÆRE GUL"
og Jotun Pinguin laver en som de kalder hard top som forhandles her:
http://www.boatpaint.dk/product_info.php?cPath=28_30&products_id=44&osCsid=42d3676f9fd2369fa344d64290b95e43
Dog skal den købes i 4,5l til en pris af 998,- kr.
(Ællinger er da gule er de ikke)
Lige et par eksempler på de andre farver som var på tale
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ser da godt ud grandoldman tog lige en kikker :-)
Men det vare desværre lige lidt inden min ser sådan ud og skal i vandet igen :-(

Er det Rudkøbing i ligger i, det ligner broen fra tåsinge til langeland

Nå her er lidt flere billeder fra projektet:
Ja om vinteren ligger vi på Bianca værft.. Men sommeren ligger vi i Vindeby Havn på Tåsinge. Ligen nu på plads 406 som vi låner indtil der kommer en fast plads.. der er desværre ventelist..
Hvor ligger dit skib??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ligge normalt i Bork havn, i bunden af ringkøbing fjord.
men jeg har en lillebror som bor i strammelse på tåsinge, så jeg er da kommet i området i en del år :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også