ADSL og telefon der "er uvenner"

Ifm ombygning har jeg flyttet mit ADSL stik.
Efterfølgende larmer det i telefonen, når routeren er tændt, og man bliver smidt at internettet når nogen tager telefonen.

Før:
Fra stikket uden på mit hus gik to ledninger direkte in i ADSL stikket (som er et 4 polet stik).
2 ledninger gik parallelt ind i et ubenyttet telefonstik, og gik derfra videre til de to resterende poler i ADSL stikket.
Fra ADSL stikket går en ledning til min splitter.
Fra splitteren går ledninger til telefon og router.

Nu:
Jeg har såmænd bare droppet det gamle ubenyttede telefonstik.
Jeg prøvede først med 2 ledninger op til adsl stikket - efterfølgende var der telefon, men intet internet.
Efterfølgende satte jeg en lus på i adsl stikket, således at der var forbindelse til alle 4 poler - efterfølgende har jeg så bare ovennævnte problem.

er det bare fordi at de 2 lus istedet for at gå lige over skal krydses, eller mangler jeg noget modstand (idet jeg mangler en hel strækning af ledning nu)?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sat din linie på de forkerte klemmer i dit kapstik,din bylinie skal sidde på 3 og 4 , og på 2 og 5 sætter du resten af din tlf.inst.
hvis din telefon er tilsluttet din splitter , skal du kun tilslutte linien på 3 og 4, der må ikke være lus i kapstikket, så virker det ikke som det skal
håber du kan bruge det!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Har du fået liv i din adsl ?????

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis