Lyddæmpende underlag til topbetjent vaskemaskine

Hjælp. Findes der lyddæmpendeplader/underlag.
Jeg har en topbetjent vaskemaskine der larmer meget når den centrifugerer. Jeg har lagt en tyk måtte under maskinen der står i en plastbakke, som er påkrævet der, hvor jeg bor. Maskinen skal kunne flyttes med, da mit køkken er meget lille i min lejlighed.
Og det er en gammel ejendom,hvor der ikke er isoleret imelllem etagerne og der er trægulve. Det er især underboeren det går ud over når den hopper hend over gulvet.
På forhånd takconfused
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når den hopper er det fordi at den ikke står helt i vater, så den skal "bare" rettes helt ind der hvor den står når den skal vaske.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har selv sådan en topbetjent vaskemaskine, dit problem er at du fylder for meget tøj i den ad gangen, du må max. fylde den halvt hvis det er stoffer der bliver tunge når de bliver våde. Eks. uld bomuld o.l.
Og ryster min aligevel meget sætter jeg mig op på den for at den ikke skal danse hen over gulvet.

V.h. Håndværkeren
Tusinde tak for dit gode råd. Du har nok ret, da den hopper mest når jeg vasker sengetøj osv, som fulder en del.
Jeg har også brugt og sætte mig ovenpå den. Så, hvor gå ud og købe en dyr wellness massagestol når man har en topbetjent vaskemaskine.
Jeg har haft samme problem. Det er fordi den står på et trægulv. Alle vibrationerne forplanter sig i gulvplankerne og så begynder det at knirke af h til. Jeg prøvede alt muligt. En tyk trækplade og 100 skruer ned i gulvet, men lige lidt hjalp det. Jeg overvejede sågar at skære en rille rundt omkring maskinen og lave et nyt underlag med en fuge imellem det nye underlag og det gamle gulv. Jeg solgte dog lejligheden inden jeg fik det gjortsmile Nu står vaskemaskinen på et betongulv istedet.
Den var god, men der ligger jo desværre ikke en håndværker i maven på os alle.
Jeg mangler stadig og høre fra nogen der kender til om der findes lyddæmpende underlag/plade der kunne bruges.
Det jeg tænker på er noget i stil med det man bruger til og isolerer lydstudioer med.
hilsen fra en letvægter
Jeg har haft en kompressor der stod i en sand kasse for at dæmpe lyden, og det var meget efektivt. Men måske du kunne lave dig en lyddæmper af en hård rockwoll plade hvor du med kontakt lim limer en krysfiners plade på som maskinen skal stå på. Det vil nok være bedst om du først beklæder rockwoll pladen med noget kraftigt stof inden du limer pladen på. Du kan så have spild bakken ovenpå igen og så maskinen, det vil muligvis også tage noget af rystelserne fra maskinen.

V.h. Håndværkeren
Tak for tippet det vil jeg forsøge om det kan afhjælpe mit problem. Jeg vil nødigt af med vaskemaskinen igen, da jeg så må ned og vaske i vaskehuset .Og da jeg har nogen lange arbejds dage vil det være surt show. Tak for hjælpen.
Står i samme problem. Fungere det med Rockwoll og pladen?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis