Vådskærer til fliser/kakler

Jeg er igang med gulv- og vægfliser i et nyt fyrrum, og skal nu snart til at skære fliser med vinkelsliberen.
Det er som bekendt en mageløst svineri pga støv og giver ikke altid særlig pæne snit.

Jeg mener at have set vådskærer til fals til ret små penge, vist nok hos Onkel Harald, men kan ikke længere finde sådanne i sortimentet.

Søgning på Google henviser kun til udlejning af disse indretninger.

Søgning i den Blå, gav heller ikke noget brugbart.

Er der nogen, der ved noget om, hvor man evt. kan købe noget sådant, uden vi snakker om tusindvis af kroner?

Med venlig hilsen
ktm

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved at Bauhaus har en Einhell til mellem 1000-2000 kr afhængig af tilbud.
Jeg købte en vådskærer på tilbud i Tyskland til 800,- (har siden set den i Danmark til over 2000,-). Det er dog over 5 år siden. Den har skåret ca. 50 m2 granit på 1 skive og virker stadig.
Onkel Harald har massere:

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=flisesk%E6re&where=

Har selv lige lagt fliser i mit bryggers med den til knapt 400 kr... Ganske udemærket maskine.. Den skære pænt... Men man skal nok ikke forvente at klingen holder til flere hundrede kvm wink


Update: Ved ikke hvad "fals" er... Så måske mit link ikke er til hvad du søger... Beklager

/Anders
Har skåret omkring 70kvm med en billig vådskærer (400,-) ala den i HN. Det eneste der er gået i stykker er den ene skrue der holder landet på plads. Det løses ved en skruetvinge. Så hos mig har den billige model også holdt vældig fint.


Lars
De billige modeller jeg har set har kun skæreskiven dyppet i vand. Den vådskærer jeg har, har en punpe der pumper vand på skærestedet. Dette forlænger skivens levetid, da den ikke bliver varm. Jeg har også haft 2 billige vådskærer, men de sled skiven op ret hurtigt. NB! alle de skiver jeg har brugt har været diamantskiver.
Tak for link!!
Så har jeg da noget at gå efter!

Til fals, er et ældre udtryk for Til Salg, altså faldbyder!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis