R**rendt...!?

Hej LDS'er...

Jeg har netop modtaget et faktura fra min (tidligere) håndværker. På over 20.000,-.
For ca. 3 mdr. siden kontaktede jeg håndværkere vedr. ombygning af vores badeværelse på 1. sal. Håndværkeren kunne sagtens stå for det hele: vvs, tømmer- og murearbejde. Og projektet ville tage ca. 14 dage at lave til en pris på 55k + moms. Senere viser det sig at han har polakker til det hele... Så jeg laver en kontrakt hvor i han godkender at alt arbejde udføres af autoriserede håndværkere og at alle regler overholdes. I kontraktet står der også at arbejdet skal udføres så badeværelse er "ude af drift" mindst mulig tid.
Den 28.4 går de så i gang. De fjerner de gamle badeværelse på 3 dage.
Efter de 3 dage ser vi dem ikke mere..! Jeg ringer til min kontakt omtrent hver dag. Han lover guld og grønne skove og smider om sig med datoer hvornår badeværelse er færdig. På et tidspunkt - efter at projektet har stået stille i 3 uger, kommer de forbi for at støbe gulvet. Til min store fortrydelse ser jeg at de bare har støbt hen over gamle afløb (toilet og gulvafløb) ude at fjerne de gamle rør og/eller afløb/vandlås. Oven i hatten har de støbt hen over en utæt varmeslange som var aftalt udskiftes - en de selv havde smadret. Et par dage efter kom en eletriker forbi og lagde gulvvarme måtter. Dagen efter blev der nivelere med LIP selvnivelering. LIP'en er senere revnet over hele gulvfladen. LIP's bygningskonsulter har nu været at kigge på det... afventer svar.
Efterfølgende ser vi ikke håndværkerne i ca. 14 dage. Jeg ringer gang på gang til dem. Og de beklager og lover igen guld og grønne skove. Intet sker.
Jeg ringer så til håndværker og siger at de har misligholdt den kontrakt vi har lavet og syntes at vi skal afsluttet projektet på en ordentlig måde. Han kommer forbi og vi aftaler at de skal hente deres materialer.
I dag har vi så modtaget en faktura for det udførte arbejde på 20.000,- ...
Hvad kan man gøre???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at beskrive hændelsesforløbet nøje og detaljeret med datoer. (det kan du nemt få brug for senere). Find alt det der er lavet af papir og ikke mindst dine indsigelser mod arbejdet.

Så skriv til håndværkeren at du på ingen måde kan acceptere regningen, da der reelt ikke er udført noget brugbart arbejde. Tværtimod havde du før et slidt badeværelse, men brugbart. Efterfølgende har de lavet flere skader end brugbare ting i forbindelse med ombygningen. Og det vil koste dig at få dels fjernet de ubrugelige arbejder og dels vil det koste dig at få lavet badeværelset efterfølgende.

Han må også kunne specificere hvad det er han skal have betaling for. Omvendt kan du nok med fordel opregne hvad det så koster at udbedre de ting der er lavet....

Hvad med at du også checker om ikke du skulle have en retshjælps forsikring. Det har du sikkert. Den kan du ende med at få brugfor hvis i ender i retten.

Tag evt en tur på kommunen og se om der er råd at hente hos advokatvagten ( jeg mener de giver gratis råd, men ikke egentlig assistance ).

Betal ikke noget og skriv ikke under på noget forlig.... Med mindre du er helt sikker på det er til din fordel. Så længe du ikke betaler ham noget, så har du mest muligt styr på hvor pengene er.. har han fået penge, så ser du dem aldrig igen ;-(

Omvendt kan han være i sin gode ret til at få betaling.. det hele afhænger af aftalen mellem jer og så naturligvis kvaliteten af arbejdet. Er gulvet støbt ordentligt.. så er der måske ikke så meget at komme efter.....

Men lad os følge sagen her på siden.....

MVH Njord
Hvis de fejl du beskriver i teksten, nemlig med bare at overstøbe gamle kloakrør og ødelagt varmeslange, ikke blev ordnet, men stadig ligger i det nystøbte, er det vel dig, der har krav på erstatning?
Lipen er vel revnet, fordi de ikke har primet betonen, inden de hældte Lipen ud på gulvet, så det tørrer alt for hurtigt op. Hvis det er tilfældet, har det ikke kunnet nivellere korrekt, idet det ikke flyder som planlagt, hvis det udtørrer på et sugende underlag. Prøv at kontrollere fald eller niveau. Er det så også forkert, skal du også kræve erstatning for det! Har selv lige været igang med selvnivellerende Lip og helt uden efterfølgende revner.
Det bedste forsvar er som bekendt et modangreb.! :-)
Ellers kan jeg kun tilslutte mig Njords betragtninger, men kom hurtigt igang.

Håber ikke det er dit eneste badeværelse, ellers må du true ham med udgifter til et mobilt badeværelse oven i dine andre erstatningskrav.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ikke for at være bagklog osv. men det skulle vel ikke være så heldigt at du har taget billeder af alt under forløbet...? Det er den bedste dokumentation man kan have...
tag et billede for hvært ændring bygge forløbet.
når håndværker holder pause.!
så grip kameret. tag så mange som mulligt
og brændt den på dvd.!

for min ved kom der blevet taget over 500 billeder.
og kameraet er Canon EOS 400D og Canon PowerShot G9.

jeg var uheldig. med vendstre albue en arbejds ulykke.!
spolebenet var hoppet ud af ledet og hovedt brækket af.?

det kalder jeg held i uheld.!
fordellen var at jeg kunne føgle bygge projegtet.!
Annonce
Håber at du har sendt alle dine indsigelser igennem projekt forløbet på skrift da du vil stå enormt stærkt i sagen hvis det er tilfældet. Men ellers skal du bare pudse en advokat efter ham. Udfra det du har skrevet ender regningen for det hele hos ham. Men pas på han går i betalingsstandsning eller konkurs mens det hele står på.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

gør som mange af dem skriver, det med forløbet....

og så for guds skyld lad vær med at betale, lige meget hvad der bliver truet med.......

du vil helt klart vinde den sag.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis