Gulvvarme pris?

Godaften LDS.dk

Jeg sidder og kigger på nogen udgifter til en total renovering af et hus på 230 m2.

Da alle gulve skal laves (Over noget tid) kunne jeg godt tænke mig at få lagt gulvvarme ned.

Ca. 100 m2 skal være flisegulv (Køkken/Alrum, Bryggers, Entre, bad og en lille gang) og resten trægulv, hvilket ved jeg ik endnu. Der skal nok støbes beton under fliserne.

Planen er at skulle lave alt fisegulv først og vente med træ gulvene til senere (Der er bulet og ødelagt gulv på nu som vi må leve med lidt) For køkken og bad skal laves ret hurtigt da det ikker står til at bruge.

Men nu til mit spørgsmål.
1. Hvad ville det koste i matrialer?
2. hvad skal man være opmærksom på? Der er noget isolering under det eksisterende gulv og dermed også noget plads men regner med at gulvvarme kræver noget mere plads men hvor meget?
3. Jeg håber på selv at kunne lave det hele under gulvet og så få en aut. til at lave samlingerne i fyrrummet kan det lade sig gøre?
Godaften LDS.dk Jeg sidder og kigger på nogen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne overvejes om blandesløjfen til gulvvarmen kunne placeres et andet sted end i fyrrummet. Det kræver ikke så meget plads så et bryggersskab eller lign. ville være fint. Undlad isoleringen af rørene i skabet - så har du et fint tørreskab oven i hatten.
Regn lidt på placeringen af fordeleren i forhold til hvor varmen skal bruges, det kan der spares mange meter rør ved.
Hvis ikke du har støbt gulv før, så lej/køb/bortfør en murer der ved hvad det handler om. På et stort gulv er det lige pludselig for sent at rette op på fejl. Jeg har fået støbt de sidst par gulve med flydebeton og en dygtig murer til hjælp - det virker.

cvi
Det lyder som om du er bange for prisen i forbindelse med at du skal have beton leveret. Det jeg mener er at det ikke koster ekstra i aflæsningsgebyr hvis du tager 10m2 beton som du cirka skal bruge. Hvad angår at blande selv prøv og regne lidt på hvor mange skovle du skal bruge for at sætte det lidt i perspektiv om selv vil blande eller hvad du vil.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt
Ja tænkte mest på prisen men når jeg tænker over det bliver det nok noget jeg får lavet af sådan en kanon eller noget i den stil for jeg tror det bliver enormt meget og det skal jo også være godt.
Rørskadeforsikringen dækker selvfølgelig ved et uventet brud på ledningen når den er støbt ned. Der er det lige meget hvem der har lagt den. Det jeg tænker på, er tilslutningerne ved blandesløjfen (samt opsætningen af den), du lige skal overveje om du vil lave selv af hensyn til forsikringsspørgsmålet.

Mht trægulv kontra betongulv er der intet til hinder for det. Du støber alle dine gulve som det nu skal være og lægger så herefter fliser eller træ som det nu passer - Selvfølgelig trægulve der er egnet til gulvarme. Jeg vil altid være varm fortaler for når man laver noget som i skal igang med, at man støber alle gulvene på en gang hvis det kan lade sig gøre. Mest af hensyn til svineriet og det at skulle igang igen med det igen. Rent prismæssigt tror jeg ikke der er den store forskel om du går det over 1 eller 2 gange, det kommer an på hvad du kan købe materialerne til.
Men jeg havde valgt at støbe det hele på een gang. Du får en helvedes ballade da du skal trække slanger på et senere tidspunkt gennem steder hvor du allerede har støbt. Du kan støbe kloakrør ned i gulvet hvori du kan trække slangerne, men det bliver noget pokkers bøvl også med det at de skal isoleres fra, så begynder det at blive meget uhåndterligt. Mit råd - Lav det hele på en gang!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis