Min elskede Vectra 1.6 16 V fra 97

Jeg er den heldige ejer af en Opel Vectra fra 97, jeg har købt dette MEGET velholdte eksemplar for 3 mdr. siden og er generelt meget glad for vognen,,,,men,,,, der er accelerations problemer!! Beskrivelse: Når motoren er kold er der ingen problemer, den trækker som jeg vurderer den burde, men når den bliver varm, er det lige som om at den holder igen, ja nogen gange enda sætter ud Det er ligesom om at den ikke er meget for at sej-trække, men skal holdes meget højt oppe i rpm. Når det er fugtigt i vejret forstærkes problemet yderligere! Er der nogen der har haft lignende problemer? Jeg er sku så glad for bilen, men skal lige have fikset dette lille problem.
MVH. Perlemekker
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
for mig lyder det umiddelbart som om den kunne trænge til en ny rotor+dæksel+kabler og muligvis også tændrør.

prøv at rykke rotordækslet af og se om rotor ikke ser noget slidt ud og det samme i dæksel

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Lyder som en defekt temperaturmåler, eller forbindelsen til samme. Vognen skulle generelt have problemer med ledningsforbindelsen til multistikket på kølervæsketemperaturfølernes ledningsnet. Dette kan give de problemer du nævner.
Mvh. Akaup.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis