IHC installation med 3 lysgrupper..

Hej..

Kunne godt tænke mig at vide om der er nogen herinde, som har lavet en IHC installation med 3 lysgrupper. I så fald, hvordan I har fordelt de 3 lysgrupper ud?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du ud fra en 3-faset gruppe?
Det har ingen betydning, idet du styrer hvert lampested separat via dine input 24 V - output 230 V
Hvis det er fra den 3-fasede gruppe mener jeg ikke det har nogen betydning, hvad de enekelte grupper forbindes til.
Du skal selvfølgelig passe på at du ikke roder 0 og jord sammen med tilsvarende fra andre grupper.

Insister i øvrigt på at få softwaren lagt ind på din computer, helst en bærbar, så du selv kan kode dit anlæg.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Mener du ud fra en 3-faset gruppe?
Det har ingen betydning, idet du styrer hvert lampested separat via dine input 24 V - output 230 V
Hvis det er fra den 3-fasede gruppe mener jeg ikke det har nogen betydning, hvad de enekelte grupper forbindes til.
Du skal selvfølgelig passe på at du ikke roder 0 og jord sammen med tilsvarende fra andre grupper.

Insister i øvrigt på at få softwaren lagt ind på din computer, helst en bærbar, så du selv kan kode dit anlæg.


Tænkte bare på, når man nu har en bolig på over 150 m2, skal der ifølge SB være 3 lysgrupper. Fx. 3 stk. 1P+N.
Så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan folk vil dele disse 3 lysgrupper op i sådan en IHC installation.
Det kommer jo an på hvor mange output moduler du har. Men det skal jo laves så det hele virker logisk. Og desuden skal det jo laves efter gældene regler på området. Men det ved din elektriker selvfølgelig noget om nå nu han skal lave det hele for dig. For du laver det jo ikke selv.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Det kommer jo an på hvor mange output moduler du har. Men det skal jo laves så det hele virker logisk. Og desuden skal det jo laves efter gældene regler på området. Men det ved din elektriker selvfølgelig noget om nå nu han skal lave det hele for dig. For du laver det jo ikke selv.


Er noget jeg selv har tænkt mig at lave, i det jeg er elektriker.

Undrede mig bare lige over hvordan andre har delt installationen op i tilfælde af 3 lysgrupper smile
Sotty det troede jeg ikke du var. Den ene gang jeg har lavet det har jeg bare givet en gruppe per modul. Det er klart den nemmeste måde at gøre det på syntes jeg. Og så har jeg ellers bare sat grupper i efter det behov der var for moduler. Men det er jo en smagssag hvordan man vil gøre det. Men det er en meget simpel måde at dele det hele op på. Men det kommer også an hvordan du laver installationen til det på.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Byg det op som du plejer..!!! fx. en gruppe til stue+køkken en gruppe til toilet+soveværelse...du ved...

Så må du gøre op med dig selv hvad der skal styres hvor.... Jeg har selv lavet komplet ihc herhjemme, og er endt op med 12 Output moduler....vær opmærksom på at sådan ET modul koster ca. 800,-, og har 8 output 230v
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis