Ford Transit 5 km/lit HJÆLP

Min Ford Transit 2.0 Bensin 1991, er begyndt at sluge bensin, Ford har haft den til karburator/motor justering nogle gange, men det hjalp ikke. Såvidt at jeg er informeret er det en Ventura karburator, skulle det være den der er problemet og er der nogen som har en god ide.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej din caburator er den der kaldes variabel venturi dem har ford kørt med i mange år i eks sierra modelerne
kører din motor godt nok i tomgang altså helt regel mæssig uden at svinge i omdrejninger ??
er træk kraften god nok??hvis ok
så tro jeg du skal kigge på dinne bremser specielt de foreste caliberne på de modeller har meget nemt ved at hænge lidt og det bruger rigtigt meget benzin
hvis du løfter et hjul og skuber til hjulet skal det løbe let rundten 2 til 3 omgange
Hej eksmek, tomgangen er meget fint, men da det startede, hakkede og motoren gik ujævnt, var ved at gå ud og gik den først ud, så kunne den ikke starte, den druknede, så det var ud med tændrørene, Ford fik justereret karburatoren sagde de, og tomgangen blev da også bedre, men ikke som før dette begyndte, jeg har observeret at temp.måleren altid viser en lav temperatur, der er printet "normal" men selv med halv afdækket køler, når den aldrig til mellem "n" og "o", jeg har bedt et værksted om at skifte min termostat, selv om de siger at det ikke er det, men jeg tænkte på om ikke chokeren er aktiv konstant. Er det en forkert ide...?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis