fastgørelse af vaskemaskine

Hej..
Har overvejet om der er nogen problemer i at gøre min vaskemaskine fast i gulvet, ved hjælp af nogen vinkelbeslag skruet fast i bunden af vaskemaskinens side og så ned i gulvet.. Det bliver self. nogen korte skruer der kommer til at sidde i vaskemaskinen (ca. 15mm).

PS. er ny herinde så håber indlægget er smidt det rigtige sted cool
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det havde jeg ikke gjort. Jeg kan være bange for det evt kan give forkerte svingninger i vaskemaskinen ved centrifugering. Men det er kun et gæt, men jeg havde ikke ville løbe chancen. Underlaget er derfor også vigtigt mht. placeringen af vaskemaskinen. Et plankegulv lagt direkte oven på strøer og det knirker af h til når den starter centrifugeringen. Også selv om man ligger en træplade oven på gulvet og giver den 40 skruer.
I forbindelse med en byggefejl blev vores vaskemaskine støbt fast med ydermuren - det fungere rigtigt godt da maskinen nu er helt stabil. Ulempen er dog at vi er begyndt at få sætningsskader da vores bryggers langsomt graver sig ned i jorden.
Grunden til at jeg vil gøre den fast er at den har tendens til at "stikke af" under centrifugering. Kan self. være det bliver bedre når jeg får lagt en bordplade over og noget ved siden af den..
Vores tidligere vaskemaskine var også ved at stikke af når den centrifugerede og alt omkring den væltede og skramlede.
Vi købte så en ny for nogle få år siden, AEG Øko Lavamat. Den står fuldstændig stille og siger næsten ikke noget når den centrifugerer, endda med 1600 omdr/m, dog synes jeg lejerne er begyndt at rumle lidt, men det har jo ikke noget med dette at skaffe.
Det må være en fejl i maskiner, der vibrerer så voldsomt, når andre ikke gør det????

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
NEj det er ikke nogen fejl det skal de gøre hvis de ikke står ordentligt i vater som omtalt tidligere.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den gamle maskine stod på 100% den samme plads.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Den gamle maskine stod på 100% den samme plads.


Ja men den skal altså justeres ind når man sætter den på plads ellers kommer de nemt til og hoppe lidt. Har aldrig haft problemer med at de maskiner jeg har satop har hoppet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis