Udbygning af garage

Jeg vil gerne udvide min garage bagud til. Men jeg er meget i tvivl hvad der skal gøres med tilladelser og lignende. Min garage er lige nu 4,6m x 7,6m og den står helt op af skel. Jeg vil gerne forlænge den bagud til så den flugter med bagsiden af mit hus. Det vil sige den skal udvides 2,25m bagud.

Planen er at indrette et hobbyrum i bagenden af garagen. Men jeg kan se da er måske noget problem med at garagen er helt op af skel.

Nogen der kan rådgive mig hvad jeg skal lave af ansøgninger og hvad jeg skal fremskaffe af tegninger?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at ringe til teknisk forvaltning i din kommune, de har alle svarene på dine spørgsmål.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej Engelke

Prøv at fortælle noget mere....F.eks.:
Hvor høj er din garage nu?
Hvor tæt ligger din nabo på skel?
Skal du bygge direkte i skel eller bare tæt på, og hvor tæt på?

Hvis der er tale om, at du skal ansøge om en eller anden form for dispensation, så vil jeg i første om gang tag en snak med din nabo om dit projekt, da en dispensation i nogle tilfælde kræver naboens forståelse og accept.

Jeg står selv med et problem, hvor jeg gerne vil bygge højere end de 2,5 meter, som jeg må bygge direkte i skel. Men desværre har jeg også en besværlig nabo, som er bange for at solen ikke skinner i hans have efter at jeg har bygget en garage i skel på 3-3,5 meter høj sad

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Garagen er bygget på skel. Den er helt op i hækken og flugter med den. Min nabo har sin solterrasse på sin side som allerede har en side af garagen til at dække for vind.
Garagen er med spidstag og er nok 3 m i toppen og 2,4 m i siderne. Garagen er bleven bygget sammen med huset i 50'erne og har siden hen fået et nyt tag.
Jeg ved ikke helt hvordan om jeg har den store lyst at snakke med naboen. Vi har haft lidt knas på linien så jeg er ikke sikker på det vil give noget godt resultat. Ellers må jeg jo bare holde den lovpligtige afstand til skel.

Jeg syntes også jeg har læst et sted hvis der ikke skal søges dispensation og man holder under et bestemt antal m2 så skal man ikke søge tilladelse. Er det korrekt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis