Når det er sandjord, er det fornuftigt at skifte ud, synes jeg.
Komposteret hestemøg er ikke l*** men noget nær et muldagtigt produkt med masser af vitaminer i til roserne. Vandaler har det nu også med at holde sig fra rosentorne efter kort tid ;-)
Det med at købe "jord" til sådanne bede er ikke det, jeg kender mest til. Kan kun sige, at hvis jeg stod i en situation, hvor jeg skulle knalde nogle bede op uden at gå nærmere ind den enkelte plantes væsen og behov = det skal se godt ud hurtigt og være bedre end sandjord og billigt, så ville jeg købe plantesække og sørge for at gøde mine roser godt til næste år (og fremover). Havde jeg penge ville jeg klart købe rosenjord.
En mand, der holder rigtig meget af roser og har brugt år på at lære dem at kende, står bag
www.rosenposten.dk og har solgt mig nogle flotte roser efterhånden. På den side findes også "Rosentips", hvor der står lidt generelt om hvordan man kan gøre.
Mine egne roser har jeg iø flyttet bort fra mure o.lign. Jeg ved ikke, hvordan det er med en terrasse. Det jeg tænker på er, om de kommer til at stå for tørt, for mange roser har brug for meget vand.
Pøjpøj.