WC rum. Skal der være gulvafløb

Hej
Står og er ved at renovere et wc-rum. Der er et gulvafløb, men hvis det er muligt vil jeg gerne sløjfe det. Mit spørgsmål er så om der er regler for at der skal være gulvafløb når det er et wc-rum uden bad? Håber nogen kan hjælpe...

Har været ved at studere byggereglement osv... men synes ikke rigtig jeg kan finde nogen entydig forklaring.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej der er ikke krav om gulvafløb i et wc-rum, men en god i de at have.

Hvis du sløjfer et gulvafløb, skal rørene proppes af ved en aut. kloakmester hvis det er terrændæk, eller en aut. vvs-installatør hvis det er i krybekælder eller etageadskillelse.
Der må ikke være "blinde" rør efter afblændingen.

Hvis du beholder gulvafløbet, er det et vådrum og anvisningerne i BY & Bygs Anvisning 200 skal følges.
Citat fra Sredna

Ok tak for svaret. Der er kælder under og afløbet løber langs loftet og ind i en mur.
Når du siger blinde rør, hvad mener du så helt bestemt? For tænkte nemlig at man bare kunne sætte en prop i indgangen ved muren?


Jeg har fået proppet et gulvafløb af mit kældergulv, i forbindelse med at jeg isoleret og støbt nyt gulv. Jeg havde en kloakmester til at ordne det, og han sagde at røret skulle skæres af så tæt på hovedrøret som muligt (hvilket han så gjorde) da det ellers blev "blindt". Jeg spurgte hvad det betød og han svarede at rotter og andet uvæsen kunne bo der.

mvh
Jørgen
Ok... får lige fat i en VVS mand så... mange tak for hjælpen....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis