VW Vento 1,8 ledninger til radio

Hey, jeg havde tænkt mig at skifte radioen ud i min bil.
Men nu er der det problem, at den slukker helt for strømmen til radioen, så den nye radio glemmer alle sine indstillinger hver gang man slukker bilen.

Burde den ikke få strøm hele tiden?

Det ser ud som om den tidligere ejer har rodet lidt med ledningerne, der er nogle ledninger der er sat sammen med tape, og nogen der er klippet over.

Er der en der har en bil magen til som kan ta' et billede af ledningerne i stikkene, eller har en link til et sted hvor man kan se hvordan de oprindeligt har siddet? smile
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja du mangler en ledning med konstant strøm til memeryen den er nok blå/hvid den er til at holde stations op sætningen
Det var ikke nok... Den glemmer stadig...

Jeg kan se at personen og loddet en rød/hvid ledning på en rød ledning også... Så hvis nogen kunne finde et diagram eller vise mig et billed af hvordan det rigtigt skal se ud, vil jeg være rigtig glad...
Hej Jacob....

I de fleste tilfælde er der 2 plus og en stel.
Rød og gul er plus og sort er stel. Hvis du kigger på ledningerne der hænger ud af radioens bagside skal du sætte den gule til konstant plus og den røde til den plusledning der giver 12v når der en tænding på. Sort sætter du til stel, så skulle det gerne fungere.
Du kan måle på bilens ledninger inde i instrumentbordret med en 12v søgelampe, den koster ikke mere end 20 kr i bilka. Sæt næbbet på fx. antenneledningen og prøv dig frem både med konstant plus og den plusledning der kører over tændningen.

Den blå ledning du snakker om er til fx remote eller motorantenne....

Anders
Annonce
Nu har jeg lige siddet og rodet lidt med det igen, og fundet ud af at de ledninger der er loddet på, er fra min P-Watch.

I stikket i min radio er der følgende farver ledninger:
Hvid
Rød/Hvid
Brun (Burde være stel?)
Grå/Blå (Det er den der er klippet, det hjælper ikke at samle den)
Brun/Rød (Her er den orange fra min P-Watch loddet påwink
Blå/Hvid (Her er den røde fra min P-Watch loddet påwink

Den sorte fra P-Watch sidder på skruen bag på min radio...

Linket drpfeffer sendte hjalp ikke noget, det er ledningsnettet fra en golf...
Stikket, som er monteret i bilen, er beregnet til VWs originale radioer, som indtil ca. 2003 aldrig har været solgt i Danmark. Problemet kan skyldes, at den radio, du har, har et andet stiksystem end det, som forefindes i bilen. Se evt. både bilens og radioens instruktionsbog, eller kontakt VW.
Hej Jacob
Måske kan dette hjælpe dig lidt. Den sorte ledning fra din P vagt er stel (31=minus) den røde er fast strøm (30=plus) og den orange er strøm over nøglen (15) men på en VW forsvinder strømmen over nøglen ikke før nøglen trækkes ud af tændingslåsen.På en japansk radio er den faste plus normalt gul og tændingsplus er rød men hvis radioen ikke gemmer de faste indkodede stationer så prøv at bytte de to ledninger - nogle radioer kræver en ekstra fast strøm for at gemme programmeringen den ledning er mærket "memory" på de fleste modeller.På en vw er der flere ledninger i det org. radio stik nemlig instrumentlys og et speedemetersignal (normalt blå ledning med hvid stribe) strømmen fra nøglen er brun med rød stribe den konstante strøm er rød og minus er brun alle andre ledninger en de her nævnte skal du isolere og ikke bruge da dette kan føre til fejlfunktioner på bilen.
Hilsen "autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis