b og s motor

hej
har problemmer med min 8 hk b og s motor som sider på min havetraktor.
for jeg kan ikke få den startet af en eller anden grund motoren køre fint rundt men den tager ikke fat. der er sat nyt tændrør på.
er der nogen der ved hvad der kunne være galt??

Mvh jonathan

mvh jonathan


hej har problemmer med min 8 hk b og s motor som... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for hjælpen
det vile jeg så se om jeg kan lave.
Mvh jonathan

mvh jonathan


Ja. Prøv at dreje motoren 2 omgange rundt rundt og se om de begge bevæger sig ud og ind og vel at mærke lukker 100%!

Med venlig hilsen
ktm

 

det var så ikke det der var i vejensad
er der nogen der nogen andre andre ider??

Mvh jonathan

mvh jonathan


Hvis der ikke var kompression er det ventilerne.
Så må du have dem ud og se om de er brændte, eller måske bare noget lort på sædet/ventilens anlægsflade.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
hvordan for man dem ud??

mvh jonathan


Der sidder, så vidt jeg lige husker, et dæksel på siden af cylinderen, hvorigennem, man kan komme ind og tage låsene af og pille ventilerne ud. Du skal have en form for klemme til at holde fjedrene klemt sammen, og tab ikke noget ned i bunden. Hav en magnet klar! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

så fandet jeg ud af hvad der var galt det var ventilerne der ikke lukke 100%, men hvordan ordner man lige det???

mvh jonathan


Først pil dem ud og se, hvad der er galt. Formentlig er det bare rust på ventilstammen som du pudser væk med lidt ståluld.
Så pudser du sæder og ventilernes anlægsflader og håber på at de ikke er brændte.
Hvis du har et velassorteret værksted har du lidt ventilslibemasse og et skaft med en gummikop på, der kan dreje ventilen frem og tilbage en hel masse gange, hvorefter det er slebet pænt sammen igen.

Med venlig hilsen
ktm

 

okay...tusinde tak for hjælpen
nu håber jeg det virker tongue

Mvh jonathan

mvh jonathan


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis