utæt fjernvarme

Jeg har opdaget at rørene, der bringer det kolde retur fjernvarme vand tilbage, er begyndt at dryppe/ blive utæt.

Der er monteret 2 slukhaner(hovedhaner), henholdsvis frem og retur. Jeg har lokaliseret utætheden til at være før hanen på retur.

Spørgsmålene er så: Er det min stikledning forsikring, der skal dække, eller hvordan står jeg?
Og hvor kritisk er det? er det noget jeg skal lave idag ?

Man kan lære alt, hvis man gider!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Peter Kristensen

Jeg har opdaget at rørene, der bringer det kolde retur fjernvarme vand tilbage, er begyndt at dryppe/ blive utæt.

Der er monteret 2 slukhaner(hovedhaner), henholdsvis frem og retur. Jeg har lokaliseret utætheden til at være før hanen på retur.

Spørgsmålene er så: Er det min stikledning forsikring, der skal dække, eller hvordan står jeg?
Og hvor kritisk er det? er det noget jeg skal lave idag ?


Hej Peter..
jeg syntes du skal ringe til dit varmeværk og fortælle dem hvad der er sket, tror ikke det koster dig noget at få det lavet.. Men du har pligt til at fortælle det videre. Hvis du evt løber ind i en vandskade som forsikringen skal tage sig af, er det vigtig at du ikke har tilbageholdt oplysninger af nogen art.

Forsikring dækker typisk et sprunget rør, men ikke en "siver" da de kalder det "dårlig veligeholdelse"..(?)


Mvh Jan J
Citat fra helja

...... Forsikring dækker typisk et sprunget rør, men ikke en "siver" da de kalder det "dårlig veligeholdelse"..(?)


Mvh Jan J
Tumler fra tid til anden for forsikringerne. For at en rørskade skal være dækket, kræves at den er "pluselig opstået". det betyder at en skade, der har sevet i llængere tid typisk ikke er dækket på synlige rør.

For skjulte rør er sagen anderledes, her opdages skaden jo typisk først lang tid efter den er opstået.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Hej

Du skal ringe til dit fjernvarmeværk og fortælle dem at "Deres" fjernvarme stik er utæt.

Det er typisk sådan at stik og de første 2 haner er fjernvarmeværkets og er der noget galt med dem kommer de og udbedre skaden med det samme uden det koster dig noget.

Hvis der derimod opstår en vandskade fordi røret springer er det din egen forsikring som skal betale og så får du jo udgift til selvrisiko.

Så få ringet i en fart, man kan altid komme i kontakt med værkerne de har gerne en vagt som man kan ringe til.

Med venlig hilsen

Alex Jacobsen
vvs-overmontør
Hej Tak for de gode svar. Jeg fandt bestemmelserne for mit fjernvarmeværk og stensagervej har ret. Følgende står i bestemmelserne

2.9.3 Stikledningerne afsluttes med hovedhaner i ejendommens
varmerum eller et andet let tilgængeligt rum.
Stikledninger incl. hovedhaner etableres og ejes af varmeværket.

Så må jeg til at få ringet, så jeg slipper for spanden wink

Man kan lære alt, hvis man gider!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis