så er den gal igen med monzaen! (knallert)

Denne gang er det den "kile" der skal sidde i krumtappen, som holder svinghjulet på plads, der åbenbart er knækket midt over, og har lavet det hul i krumtappen større, så der ikke kan sidde en ny kile i, Kan det laves, eller skal der ny krumtap til? Svinghjulet har det nogenlunde.


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hulk og snøft.

det er ikke andet end ny krumtap og killen.!

hullet til killen til svinghjullet kan faktisk laves.
men så går ud over pressisionen.
hvis man har de rigtig værktøj.!
Hejsa..

Lyder som om du nu har 2 problemer.. der må jo være en grund til den er knækket.. Har motoren "sat" sig ??? hvordan ser stempel og cylinder ud ???
hvad med olien.. er der spåner ??
Tror måske en ny motor er på sin plads.. sri

Mvh Jan
Nej, motoren har ikke sat sig. Den kører fint rundt og når jeg sætter svinghjulet på gnister den fint. Bare ikke på det rigtige tidspunkt selvfølgelig. men den starter, men tager ikke gassen til sig, da den jo tænder forkert. Jeg har en ide om en form for metaltræthed i kilen, da den måske har kunne rokke en smulle eller hvad man kunne tænke sig. Den er knækket på den måde at den smule der stak op af "hullet" som den sidder i er blevet revet af, og så har den desværre lavet hullet større til den ene side.

Hansen. Hvordan kan det lade sig gøre? Et special værksted?
Jeg vil helst se om jeg kan undgå at skille motoren ad, så alt hjælp vil jeg tage imod. Hvis det er nødvendigt med en ny motor søger jeg efter en med 3-4 eller 6 gear. Så skriv hvis nogen har noget.


 

Jeg havde engang en maxi, med samme problem. Der rensede jeg hullet rigtigt godt, gav noten noget kædeolie på spray, og holdt den på plads. Så kom jeg noget kemisk metal i hullet, og lod det hele sidde og tørre helt op. Pillede noten op, og pudsede det overskydene kemiske metal af med sandpapir. Det holdt i mange år. Hvis noten kommer til at sidde lidt ved siden af, den orginale indstilling, kan tændingen drejes lidt og stadig justeres ind.

Hvis du ikke har en tyk kædeolie kan du bruge en tynd undervognsbehandling(tectyl), bare det er fedtet og klister til noten.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Det var måske en idé, så skal jeg bare ha´ en ny not


 

Hejsa..
Husk nu at noten sidder som en sikring.. Den er lavet som et bevist "svagt led" for ikke ødelægge alt for meget hvis/når motoren sætter sig.. af den ene alle anden grund..

Mvh Jan j
special værksted.!

jeg tyder på at de lapper killehulet.
med lidt svejs og ny kille not og omhærtning.!
men det kan koste kroner.!

så er det næsten billiger med en ny krumtap.!

med mindre som andres løsning med kemisk metal.!
som bruger med resultat.!

men den skal side temmelig nøjaktig i forhold krumtapsøllen.
og søllen er den aksel som plejlstang sider på.!
Noten sidder for at styre svinghjulet og holde det mens det bliver spændt.
Under drift er det konusen der skal holde, det er også derfor at den skal være helt ren og uden fedt og olie.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det samme er også sket for mig :/ jeg satte den bare ned i hullet igen, og det holder endnu =)

Hva man ikke ved, har man ikke ondt af
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis