Toprenoveret hus - men ..................

Hej vi er et par som står over for at købe et hus med en størrer renovering .


Derfor vil vi gerne hører fra nogen som evt. har indsigt i prisen på sådan en omgang - ved det svært at give et klart bud på , men måske en ide om opgaven !

Det drejer sig om et nyrenoveret hus , men der er et enkelt rum (lager nu) som skal have en total renovering ! hvilket er tiltænkt køkken alrum / stue .

Rummet er forberedt med gulvvarmerør, samt installationer til afløb, el og vand óg er på ca 75 kvm . så jeg forstiller mig at vi snakker lofter gulve vægge og self. et køkken . desuden skal facaden lukkes af på en måde, om det skal være i glas eller andet ved vi ikke lige p.t

Jeg er i tvivl om hvor meget jeg selv kan lave / har tid til -

Men vil gerne høre jeres evt menning om huset og opgaven !?
evt. ting man skal overveje eller glemmer ved sådan en opgave ! ?


Huset kan ses her : http://www.home.dk/sag/608-B047?fromSite=Boligsiden&csRef=Boligsiden

De sidste par billeder er alle af det rum som står for renovering !


håber på et par ord om huset og opgaven ! biggrin



Mvh Jacob.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da op et hus. Har i tænkt over at det også skal gøres rent sådan et sted. Men super lækkert sted.

Hvad angår den ombygning er det svært at sige hvor meget og hvor lidt du kan lave da jeg ikke kender dine færdigheder som håndværker. Men tror nok at du skal regne med bruge små 300.000 på at lave det færdig der er påbegyndt, men så skal du bare selv lave det hele. Men der skal da laves en del murerarbejde i den væg med portene i.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej Fiahgt.-


Jaa.. gøre rent slipper man jo nok ikke for biggrin


Altså færdigheder som håndværker .. ... Er selv udd. elektrikker men hvad siger det , ikke en skid . kan lave El hehe .. men om jeg kan overskue at bygge vægge op og ligge gulv og loft og sætte køkken op det er et helt andet spørgsmål , og det vil jeg nok godt kunne tildels . men de sidste afgørende færdigheder og erfaring inden for de fag har jeg ikke jo - og tror derfor jeg vil løbe sur i at udfører det arbejde selv !

men syntes huset er utrolig spændende , og kunne godt finde på at springe ud i det . -

og ja du har ret der ligger en del arbejde i facaden .......................
Tror du I kan være der? :-) I er jo 2!!
Hvis der skal være et køkken af samme kaliber som badeværelserne, er jeg ret sikker på, at du roligt kan lægge minimum 200.000 kr. oven i den pris Fiahgt stipulerer, og så stadig under forudsætning af at du selv laver ALT. Tænk bare hvad hårde hvidevarer koster til køkken/bryggers.
Jeg synes ikke jeg så noget fyr og hvad med varmesystem i øvrigt. Mangler der væsentlige dele her, er det yderligere let 100.000.
Hvad så med det ydre, tag, facader, have osv?
Sluttelig: Kan ejendommen bære så store investeringer på den lokalitet?? Jeg tænker på et evt. gensalg. Tidligere ejer har ikke spundet guld på det han har lavet! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej .


Hvad pladsen angår har vi planer om en masse børn
så det skam ikke bare os !

men du har helt ret , i at der evt kan være mange udgifter i tag og varme osv osv . men hvis man snakker rummet for sig selv .
altså gulv loft køkken og vægge - facade hvis det kunne laves for en overkomlig pris, syntes jeg egentlig det kunne blive et fint hus .

men du har ret, hvor meget KAN sådan et hus bærre på den lokalitet , altså hvor meget kan det evt sælges for efter en sådan renovering ! vil man holde sine penge hjemme -
selvom det jo ikke det man lige tænker på i første omgang - det jo at lave noget lækkert at bo i .......................................
Du lufter tanker om at du måske ikke selv orker at lave det HELE selv.
I så fald skal du nok tænke dig om nogle gange.
Den med at venner er vilde i varmen for at lave tusindvis af gratis arbejdstimer, ville jeg ikke satse på. Det har jeg aldrig set i virkeligheden, hverken med gamle huse eller biler.
Inden du begynder at yngle, skal du være færdig med at bygge huset. Efter der er kommet småfolk, er der ikke mere tid til hus- eller bilbyggeri, hvis du da ikke lige har nogle meget ivrige bedsteforældre, der kan passe børn i nogle år.
Husk på, at du også bliver nødt til at tjene ekstra skillinger ved siden af dit alm. arbejde, for at få tilstrækkelig råd.

Jeg har selv lavet et hus på 300 m2 og 200+m2 værksted og garager og er i disse dage i gang med yderligere 50 m2 fyrrum og udhus.
Det har taget mig 12 år, dog ikke konstant og vedvarende, alene med de to indretninger, der sidder for enden af armene-
Vi købte en ruin og har bygget alt op fra lort. Der havde boet nogle folk her i 60 år uden at have løftet en skagle ifm ejd. Der var end ikke lokum eller kloak.
Det er et mega stort arbejde og det er mega dyrt, men for en ung rask mand, er det ikke uladesiggørligt, med en fornuftig kvinde bag. Men er det en hystade, der hele tiden skal have opmærksomhed osv, så går det bare slet ikke.
Hvis du får det gennemført, bliver det en superlækker ejd. Der er begyndt godt. Jeg kan godt lide disse badeværelser. Har selv lavet 4 her i ejd., men dog slet ikke i den størrelse og det udstyr.
Hvor skal dine garager være?? :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
lækkert hus med muligheder. Hvis det hus lå på en god grund i Kolding, så ville det koste 3,5 - 4,5 millioner (en god grund i Kolding koster 1½-2 mill).
Overvej om I kan lave det over en årrække. Lav først det der ikke kan undværes. Tænk på varmeforbrug - vælg f.eks. stokerfyr.
Læg mærke til ejendomsvurderingen 3.300.000 - den skal I klage over hvis I kan købe ejendommen for 1½ mill.
Hej Erik .

Ja for mig og se er det også en fin pris for sådan en ejendom .-

self. ligger der noget arbejde/penge før den står tip top -
Og det er godt nok svært for mig at se hvad det løber op i .... ..

Og ja har også selv kigget lidt på den ejendomsvurdering - det ser mærkeligt ud .

huset er jo et konkur bo, som sælges uden gamle ejers indflydelse -
tænker her på om der er evt. kunne være mulighed for at presse prisen yderligere ned ! ?


Stokerfyr .. ? hvad koster sådan et at install. og hvad kræver det !?

har godt nok mange spørgsmål, men det er en stor omgang for os førstegangs købere at overskue hele det marked her :o)

desuden kigger vi efter de rigtige lån . og det jo også en helt verden for sig ..... evt. nogen som ved om det er muligt at tage yderligere lån i huset til renovering eller det skal ske på et renove. eller forbrugs lån ved siden af ........ .........


men er helt eni med dig i at det mest nødvendige laver vi self. først . men vi kommer ikke uden om at det gamle lager skal renoveres til at ligge ud med ... da det jo skal blive til et køkken biggrin

der ud over er der jo et stort loft rum over gargen modsat 1 sal.s soveværelset. og det står helt råt som loft , og skal også ha` en tur .
Citat fra Wenderby

Hej Erik .

self. ligger der noget arbejde/penge før den står tip top -
Og det er godt nok svært for mig at se hvad det løber op i .... ..

Og ja har også selv kigget lidt på den ejendomsvurdering - det ser mærkeligt ud .

huset er jo et konkur bo, som sælges uden gamle ejers indflydelse -
tænker her på om der er evt. kunne være mulighed for at presse prisen yderligere ned ! ?


Stokerfyr .. ? hvad koster sådan et at install. og hvad kræver det !?


desuden kigger vi efter de rigtige lån . og det jo også en helt verden for sig ..... evt. nogen som ved om det er muligt at tage yderligere lån i huset til renovering eller det skal ske på et renove. eller forbrugs lån ved siden af ........ .........


men er helt eni med dig i at det mest nødvendige laver vi self. først . men vi kommer ikke uden om at det gamle lager skal renoveres til at ligge ud med ... da det jo skal blive til et køkken biggrin

der ud over er der jo et stort loft rum over gargen modsat 1 sal.s soveværelset. og det står helt råt som loft , og skal også ha` en tur .


Ingen djævel vil kunne sige noget om, hvad det vil koste at færdiggøre projektet, alene af den grund ingen kender, muligvis dig selv inklusive, hvad det skal ende op medwink

Så længe vi har skattestoppet, betyder den høje ejd. værdi ikke noget særligt, men regn på, om I har råd til at bo i huset, den dag skattestoppet fjernes. Jeg tænker her på den skat der før hed værdi af egen bolig. Du har nu en indikation på, hvad skattesystemet har appetit på at sætte værdien til, og det er bekymrende højt.
Jeg er ikke selv nået helt op på så højt et niveau endnu, da vi bor ude på Lars Tyndskids Mark, hvor vurderingerne ikke er så vanvittig høje. Den dag vi igen skal til at betale fuld skat af værdi af egen bolig, ryger vi ud fra vor bolig.
Selve grundværdien, kan man som regel ikke gøre noget ved, og det er den kommunen beregner ejd.skat ud fra.

Man kan altid fremsætte et bud. Der er ikke alt for mange, der har mod på at binde an med et sådant projekt og slet ikke i det omfang, der her er lagt op til. En proff. vil aldrig købe det, idet det aldrig kan komme til at hænge sammen rent forretningsmæssigt, så der er kun sådanne LDSere som dig, der har mulighed for at købe det.
Kig på, hvem der har lån i ejd. og tag evt. en drøftelse med dem.
Jeg tror at et bud på 8-900.000 kr. vil vække interesse hos kreditorerne.

Det er ikke alene selve stokerfyrets pris der er interessant. Det ligger på 20-40.000 kr, men ligegyldigt hvilken fyrinstallation I vælger, skal der en skorsten og rørføring til, hvis I da ikke vælger den dyre fjernvarmeløsning.

Inden I byder på ejd. , vil jeg foreslå at I taler grundigt med Jeres bank.
Her skal i have et byggelån, måske på deletaper, som så afløses af realkreditlån. Men gør opmærksom på, at det vil blive et projekt over flere år. Der er ikke meget ved at få et byggelån på en million eller 1½ og så rode med byggeriet i 3 år, hvor dette byggelån står og tikker høje bankrenter, så derfor foreslår jeg en financiering i etaper.

Det er spændende, hvad i beslutter Jer for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er noget af en trappe til 1. sal.
Sådan en har jeg godtnok aldrig set før. Det ser ud som om trinene svæver smile
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis