Opbygning af dobbelt mur - hvordan?

Hej LDS'er,

Jeg skal igang med, at lave en dobbelt mur som skal erstattet en hegn på terrassen. Der bliver ikke tale om en stor mur men ca. 1.5 m høj og ca. 3 m lang. Jeg vil bygge den i herregårssten så det passer sammen med resten af terrassen og stenene omkring huset. Men hvordan gør man lige? Hvor meget sokkel skal der være (hvor dybt skal jeg grave).
Jeg havde forestillet mig, at købe nogle "blokke" til soklen og her lægge stenene så de stikker lidt ud over kanten på blokken så jeg kan pudse soklen op til sidst. Men skal der være mellemrum mellem de to rækker sten (der skal jo ikke isolering imellem). Hvis der bliver mellemrum kan jeg så hælde cement i så muren bliver stærke? Jeg havde også planer om, at den side der vender ind mod terrassen skulle have nogle tilfældige "huller" hvor i man kunne sætte lidt stearinlys for hyggens skyld. Så kan I finde hoved og hale i min tråd og har nogle gode forslag/vejledninger tager jeg meget gerne imod.
//Global
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal selv til at lave en mur omkring terassen, godt nok i mursten, men jeg er blevet anbefalet at grave min. 60 cm. sokkel.
Mht. murens opbygning ville jeg vælge at lave den som dobbelt mur, og hægte de to mure sammen med murbindere, på den måde støtter muren sig selv. Det tror jeg ville være den bedste løsning.
//Ballebas
til soklen kan du bruge sokkelsten eller lecablokke
opmuring kan du bruge fliseklæb da den binder fliserne bedre sammen end mørtel

peer1have
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis