autoelektriker søges til varme ledninger...

hej, jeg har en ford fiesta 1,3 fra 94
den havde været stjålet da jeg købte den, så ratlåsen var smadret, og bundstykket hang løst ved siden af, og det var der jeg startede bilen fra.
efter ca et ½ år brændte den røde ledning af i bundstykket, så jeg købte et nyt. men der gik ikke mere end 3-4 mdr før det brændte af.
nu har jeg fjernet bundstykket, og klippet stikket af i bilen, og starter bilen ved at kortslutte ledningerne,... men ledningerne bliver stadig meget varme.
bilen starter ellers hver gang. Er der nogen der har en ide om hva det kan være ?

mvh Hoax
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis en ledning bliver varm, er det fordi der løber en kraftig strøm igennem den. Dette kan ske ved en kortslutning fra plus til stel. Tyvene har ikke været ude i motorrumet og fifle med ledningerne der? For hvis der er noget der sidder forkert og laver en kortslutning eller overslag til stel, så bliver ledningerne varme.

Fusk er godt, fusk er sundt, derfor fusker vi året rundt
Eller også kører dit nærlys igennem tændningslåsen, som det oftest gør på ældre biler. Bliver den varm hvis du kører uden lys ? Ellers monter et relæ til dit nærlys.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis