Filt på tapet? går det godt?

Hey,

Jeg har 100 kvm 1.sal som har tapet over alt, pånær gulvet smile

Er den eneste udvej at dampe alt tapet af?

Er der nogen der kender til en måde at lade tapet sidde og evt. sætte filt uden på?

Vil helst have kommentar fra folk der har prøvet at putte noget udenpå tapetet eller set/hørt nogen gøre det smile

//ChristianC.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at skulle kloge mig for meget, så mener jeg at fugten fra den sandspartel du skal/bør bruge for at gøre dine vægge glatte som forberedelse for filten vil opløse limen i den underliggende tapet, og derfor vil gøre at tapeten ikke hæfter ordenligt. Der er vist kun den "hårde" vej med tapetopløser eller damp. Derefter fuldspartling og filt.....

Men, men men du kan jo forsøge dig med at spartle et par kvadratmeter væg, og se om overfladen bliver tilfredsstillende (modsat ovenstående teori).....

Mvh Jax
Stødte på følgende produkt for nogle uger siden i en reklameavis fra Bygma:

http://www.juvita.dk/visandet.php?navn=Probleml%F8seren&sprog=dk

Kender i øvrigt intet til det, men overvejer at prøve det selv om nogle måneder. Ellers tror jeg kun der er hårdt arbejde tilbage.... smile

/Bellini

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har nemlig også på fornemmelsen at den eneste vej er at tage tapet ned sad

Heldigvis er der 100+ forslag og gode ideer til at fjerne det... men det er nu meget pænt og jævnt.

Jeg skal dog fræse nogle steder og så bliver det nok svært at male ovenpå...

//ChrC
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også