Trampolin

Hejsa herinde

Er der noget i vejen for at grave sin trampolin ned? Synes ikke den er specielt køn at se på.

Mvh

Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er der, med mindre der er net omkring.
Der sker mange skader når børn hopper ved siden af og rammer jorden. Her mener jeg ikke at ryge ved siden af, men at de ik tænker over at jorden ikke giver sig. Spørg evt. på skadestuen. Hvis der er net om, betyder det selvfølgelig ikke noget.

 

Har gravet vores trampolin ned - det er nu 3 år siden og vi har ikke haft skader af nogen art.

Der er heller ikke net om den - og ungerne ved godt, at jorden ikke giver efter

- Og det er betydeligt kønnere end at have den stående

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Skaderne bliver vel ikke værre af at den bliver gravet ned? Jorden er da ligeså hård, hvis ikke hårdere at lande på, hvis du har en meters ekstra højde fra trambolinens stel?!

Mvh

Mark Herskind

Der er da mange der er har en nedgravet trampolin. Du skal blot huske på at sikre hullet mod at jorden synker ned i siden. Du skal desuden huske på at der skal være plads til at luften kan komme væk og tilbage under dugen igen.. Og at det kan være en fordel hvis der er enten et afløb, eller en pumpemulighed for at fjerne det regnvand du vil få samlet i hullet ( ja det begynder vel at regne igen )

Ud over dette så vil jeg da lige sige at jorden fylder temmelig meget.. Du skal nok også lige leje en minigravemaskine.. ellers bliver det et stort projekt, med trillebør og "Lysbrorendegraveren".......

MVH Njord
Mange tak for rådene, især dem med vand, havde jeg glemt at overveje.

Har lige gravet et hus på 90 kvm ud. Det var fyldt med kampesten og var med håndkraft, så klarer nok også en lille hul merebiggrin

Mvh

Kasper
Annonce
Nogle af vores venner har valgt at grave trampolinen ned på den måde at den jord der er fjernet er lagt i en ring omkring trampolinen. Dvs. trampolinen er måske en 30-40 cm over jorden. Derefter er der sået græs på "bakken" op til trampolinen. Når ungerne en gang er blevet trætte af trampolinen kan jorden umiddelbart smides tilbage i hullet.
Det bliver også min løsning når mine unger har plaget længe nok om en trampolin :-)

Lars
Sæt net op alligevel - og smid så en stor fitness-bold ind til ungerne (39 kr hos Jemogfix), så skal du se glæde ;-)

Var lige på skadestuen i anden sammenhæng og der kom trampolinskade nr. 5 den hverdag ind, mens vi var der (kl.17.00)....

Mht. vand, så sørge bare for, at der er fald mod midten og grav evt. lige tre spadestik ned, så skal det nok løbe væk uden at underminere benene.

Mvh.

Jan R.

hej

har selv en nedgravet trampoline. Jeg gravet et hul som er skålformet, herefter fjernet jeg mellemstykket på benene, så selve trampolinen kun er ca. 30 cm høj. Derefter plaserede jeg trampen i hullet. Da trykket ikke bliver særlig stort i kanterne er der rigelig med plads under i siderne (ca. 30 cm) og falder til midten som er ca. 90 cm med ca 1,5 meters omkræds.

jorden - den lavet jeg 3 højbede i lærketræ (2m*1m*40cm) og smed det deri - så nu har jeg masser af grønt og dejlig til grillmiddagen.


Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis