Opførelse af nybyggeri

Jeg har lige læst en dejlig lang tråd om en fyr der havde købt grund og søgte råd om husbygning.

Jeg har gået med samme fantasi i flere år, efter at have set huset her
http://www.hytte.dk/00003/00006/00070/
på nettet.

Uden nogen erfaring indenfor "amatørenterprising" sidder jeg nu og prøver at sammenfatte et nogenlunde budget på bygning af huset, og gøre det miljøvenligt med jordvarme, solceller osv! :p

Jeg har fundet en dejlig grund med et nedrivningsklart hus på. Hvilket efter mine erfaringer er langt billiger end en byggeklar grund!! (i det her tilfælde en god million til en tilsvarende grund på den anden side af gade!!)

Har tænkt at lave fundament m kælder (ca. 90 kvm.) med et godt dræn under, samt tilbageløbsvarme ført gennem kældergulvet (og få det lavet proffesionelt).
Nogen bud på hvad det vil koste??

Hertil skal der kloark og vand. Alt er der jo i forvejen, men det skal højst sandsynlig flyttes.

Så skal der etableres EL helt lovligt! på de 163 kvm + kælder.

Er der nogen der ved om det er ulovligt at udføre vådrum selv (forskiringsmessigt)??

Er der nogen der kender til byggeregler i et almindelig villakvarter som Husum-området, om det overhovedet er muligt at opføre et træhus. Har set nogle områder hvor der er specifikationer helt ned til tagstenenes farve, og hvor får man lokalplaner oplyst henne eller lokale restriktioner at vide?

Sikke mange spørgsmål! Er kun i startfasen, og er ved at vurdere om jeg skal løbe skrigende væk fra projektet...

Håber på noget go viden. På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Det er bare at gå i krig med projektet. Det er tit at det er billigere at købe en grund med hus end en tom byggegrund, da der er meget arbejde i at rive det gamle ned og koster en del at få det kørt væk. For lige at nævne tiden det tager. Det er næsten altid billigere at lave ny kloak end at flytte den gamle osv. Du tager til kommunen og får en tegning over grunden, tegner placeringen og beskriver materialerne. Så aftaler du et møde med byggekontoret hvor de kan fortælle dig alt om de ting der skal tages højde for. De er nok bedre til at give besked om hvad man må og ikke må.
Jeg MENER godt du kan lave vådrum selv. Det skal selvfølgelig bare laves efter reglerne. Og hvis der sker noget kommer de ud og måler tykkelsen af vådrumsmembranen samt om det er lavet rigtigt.

 

Citat fra IanBach

I øvrigt, er der nogen der ved hvad en "indvendige rigelkonstruktion" er og hvor svært det er at konstruere såden en?

Jeg kan hverken finde det på google eller wikipedia...

Mvh Ian Bach


Søg under : regelkonstruktion i stedet for rigelkonstruktion. Det giver nogle flere muligheder.

 

Citat fra Nif

Søg under : regelkonstruktion i stedet for rigelkonstruktion. Det giver nogle flere muligheder.


Tak. Det ka hurtigt skabe forvirring når folk der ved hvad de snakker om staver fagudtryk forkert wink
håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe

Vi har et armatur til vores badekar der er begyndt at dryppe lidt voldsomt. Inden jeg selv begynder at skille det ad vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med armaturet. Se vedhæftede billede.

"Krompladen" har en skrue som jeg naturligvis kan løsne - men det er ikke ensbetydende med at jeg kan få den udover "håndtaget".....

...så mine spørgsmål er som følger:

1. hvordan skiller man skidtet ad (er det selve hanen eller armaturet den er gal med)

2. antager der skal skiftes en pakning - nogen der kender størrelsen så jeg har mulighed for at forberede et par indkøb
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis