Støbe sålbænke ?

Lige en række spørgsmål :

1) Skal man benytte det dyre støbeplade for flot glat resultat eller kan almen krydsfiner benyttes ?
2) Hvilket blandingsforhold, jeg antager almen sand og cement ?
3) Skal der jern i og skal det isåfald være rustfri. Kan stykker fra rionet eller andne tentor stål bruges som ikke er rustfri ?
4) Hvor længe bør man lade formen sidde og skal man efterglitte med bræt inden det tørre helt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har indtil vidre kun støbt EN sålbænk, efter at den gamle var revnet. Jeg har gjort som følger:
pillet den gamle sålbænk ned
lavet en form i MDF
boret et par karmskruer ind i muren og lagt lidt overskydende RIO net stål på tværs af disse.
Støbt med en meget fin beton (ingen store sten i overfladen)
Et par dage efter slebet evt. ujævnheder glatte med en vinkelsliber

Jeg syntes selv at resultatet ser helt hæderligt ud. Formen har jeg gemt i tilfælde af at jeg skal lave en ny sålbænk under dette eller et andet vindue i samme størrelse. Det er trods alt formen der tager længst tid at lave (for mig i hvert fald), og dermed vil det være meget simpelt at lave det om hvis der kommer problemer.
lav dig en form, som er åben bag til og støb den deri, brug en slagboremaskine til at vibrere det sammen med, og mur den så i til sidst. Du får et fint resultat uden efterbearbejdning. Betonen skal ikke være for våd. Smid lidt stål i når du har lagt det halve beton i .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for svar, vil dog støbe dem på huset direkte.

Hvorledes med blandingsforhold, og skal det være sand og cement eller skal der sten i ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis