Planlime vask i laminatbordplade

Hej med Jer

Vi er så småt ved at være ved vejs ende med at renovere køkken, nu mangler vi bare filt og maling og så skal vores nye Ikea køkken monteres...WUUHUUU smile

Vi købte også en 38 mm laminat bordplade hos Ikea, en ret fed en med grå bordplade og en træfront...bare vent og se smile
Nå men der er ikke noget hul til vask, da vi valgte at købe den selv, og så går mit spørgsmål på... kan man planlime en vask i en laminatbordplade når man gør det selv, eller skal man ud i en nedsænkningsmodel?

Jeg tænker på om kanten af laminaten i hullet vil tage skade.

Det er jo lidt federe at kunne feje diverse krummer og skidt direkte ned i vasken, fremfor at skulle tørre rundt om.

/Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg detsværre du kan glemme....

Det kan lade sig gøre i en almindelig træplade, men det er ret stort arbejde.
[Indlæg slettet]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er det fordi at lamminatkanten bliver blottet eller hvordan?

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
hvist du en bruger overfræser så skulle det løkkedes
at plan lime vasken.
Hej Sand

Når du planlimer din vask, har du en kant på din bordplade, mod vasken der ikke er beskyttet. Hvis du kan lukke den vandtæt, kan du godt. Ellers vil din bordplade ikke blive ret gammel, da den vil blive ødelagt af fugt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra FWM

Hej Sand

Når du planlimer din vask, har du en kant på din bordplade, mod vasken der ikke er beskyttet. Hvis du kan lukke den vandtæt, kan du godt. Ellers vil din bordplade ikke blive ret gammel, da den vil blive ødelagt af fugt.


hmmm, det kunne være at man så kunne give kanten en omgang klarlak inden man lagde vasken i.

Jeg kan godt se at det er en chance og tage....hmmm den skal der vist ggrubles over mere end 2 gange....ville sgu ærgre mig gul og blå hvis en så stor og dyr bordplade gik til efter kort tid.

Jeg skal nok melde tilbage hvad min belsutning blev smile

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Ikea underlimer vaske i deres laminatbordplader, så denne løsning burde man også selv kunne lave(forudsat, at man har evnerne). Vi fik det gjort ab fabrik:

2361045746_8ed453e026.jpg

God fornøjelse med Ikea køkkenet! Det er en rar fornemmelse, når det står færdigt smile

Har selv lige været igennem rumlen. http://www.flickr.com/photos/nimand/sets/72157604243874009/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Nimand

Flot køkken, Hvordan har de forseglet pladen rundt?
Det er jo rart at vide når mor engang vil have nyt køkken.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Hej Nimand

Flot køkken, Hvordan har de forseglet pladen rundt?
Det er jo rart at vide når mor engang vil have nyt køkken.


Fronter og endestykker har polypropylenafslutning (ligner træ, men er plastikmateriale) og bagstykket er beklædt med træ/spånplade e.l.

I Ikea kan man selv vælge, hvordan siderne skal afsluttes.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er det også polypropylenafslutning de har brugt ved vasken?

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også