Nyt cykel/redskabsskur

Vil lave et sådant på max. 9,95m2. Det skal anmeldes og kan påbegyndes hvis ikke der er indvendinger fra kommunen.
Så vidt så godt :
Hvis ikke der er servitutter, må man så benytte materialer efter eget valg?
Jeg har tænkt mig at lave den ene ende i mursten. Skal det angives i anmeldelsen?
Den anden ende skal fortsætte ud i en låge/hegn mellem naboens garage og mit hus. Så den laves i træ. Fronten vil bestå at træ/dobbelt dør og hjørne af mursten. Sokkel bliver i 2 lag fundablokke. Taget bliver tagpap.
Jeg har kigget lidt i BR08 og kan ikke finde noget om materialevalg.

Er det også rigtigt forstået at der skal være 2,5 m til nærmeste bygning på egen grund?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt flg. i BR08 :
Der hersker også nogen forvirring her på lav-det-selv. Nogen mener stadig at småbygninger under 10m2 skal anmeldes på trods af nedenstående.
Hvaf er fakta og hvad er fejlagtig fortolkning?
01.02.2008 -

Bestemmelse

Vejledning

(2.7.7, stk. 1)

Småbygninger, som overholder bestemmelserne i kap. 2.7.7, kan opføres uden anmeldelse eller byggetilladelse.
Det bør dog undersøges, om der er privatretlige servitutter, deklarationer, offentligretlige byggelinier, lokalplaner eller byplanvedtægter m.v., som kan få indflydelse på opførelsen af bygningerne.

Stk. 1

For småbygninger på højst 10 m2 gælder alene bestemmelserne i kap. 2.7.7.

Stk. 2

På hvert matrikelnummer kan der opføres indtil 2 småbygninger, når betingelserne i nr. 1 -3 er opfyldt:
1) Arealet af den enkelte bygning må højst være 10 m2.
2) Afstanden til andre bygninger på samme matrikelnummer skal være mindst 2,5 m.
3) Ingen del af bygningernes ydervægge eller tag må være højere end 2,5 m over terræn.

Stk. 3

Småbygninger i sommerhusområder må ikke opføres nærmere naboskel eller sti end 2,5 m og skal overholde bestemmelserne i stk. 2, nr. 1-3.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis