selvnivellerende spartelmasse

Er i gang med en renovering af badeværelse med følgende opbygning af gulvet:
1. afretningslag 50 mm 2. isolering (sundolit) 2 x 220 mm 3. beton gulv støbt på rionet med el-varme kabler 100 mm og med 10 mm isolering (flamingeo strimler) i siderne 4. selvnivellerende spartelmasse 5. vådrumssikring 6. skibsplank nedlimet. rolleyes

Spørgsmålet opstår ved punkt 4. : Når jeg hælder spartelmasse ud over gulvet, hvordan undgår jeg at det flyder ned langs "flamingo siderne" ved overgangen fra gulv til væg. De flamingo strimler slutter jo ikke helt tæt til eksisterende væg/sokkel. Bliver det desuden ikke et meget svagt gulv helt ude ved kanten hvis toppen af strimlen kun er dækket af et par mm spartelmasse ?????
confused confused confused
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor mange cm har du til dit selvnivellerende?? normalt ville man bare ligge et slidlag af sand og cement! hvis det var mig ville jeg fjerne kantisoleringen til dit sidste lag, men der skal vel klinker på, så for der kun skulle være 1 mm er det fint nok, det jo lavet til helt ned til 1 mm hvis ikke jeg husker helt forkert den selvnivellerende spartelmasse...
Har du støbt gulvet allerede nu. Ellers så få en murer til at hjælpe en der er dygtig. Du skal bare støbe et helt lige gulv så er der ikke brug det spartelmasse. Men ellers så lav det med et klaplag det er rimelig nemt og styre.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg ville gøre således:

Fyld alle synlige huller og revner op med skum og når dette er tørt så skær det overflødige væk!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også