Nedslibning af altan

Jeg er igang med at male min altan om og skal derfor have slebet en gamle maling af, den er meget afskallet, så meget kunne vaskes væk, men skal have det sidste af også så det nye ikke falder af efter en uge. Såvidt jeg ved er det malet på aspest plader, så jeg er ikke så interesseret i at blive støvet for meget til. Og vil derfor købe et filter til næse og mund og en slibemaskine. Mit problem er dog at jeg ikke har ret mange penge og formentlig ikke skal bruge slibemaskinen særlig ofte, så har overvejet de billige løsninger fra Jem og Fix, selvom det sikkert er noget bras i forhold til Bosch. De har et udvalg af slibemaskiner, rystepudsere og, hvad det ellers hedder, så jeg håber i kan fortælle mig, hvilken en jeg skal købe?
http://jemfix.com/jemfix/web/news.nsf/va_page/DKNY00135?opendocument&portal=web

De har også en skruemaskine (Akku skruemaskine 3.6V), men vil den være dum at købe istedet for at spare sammen til en Bosch til 800 kr?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige siddet og læst på reglerne, det er vidst ikke helt lovligt og smart at slibe en asbestplade?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
"Rengøring af asbestcementplader for svampe o.l. kan ske ved hjælp af en blød børste (karskrubbe, gulvskrubbe eller kost, men ikke metal- eller stålbørster) og spuling med blød vandstråle." (http://www.at.dk/sw14293.asp)

Jeg har været igang i 20 min før jeg opdagede reglerne med en gulvskrubbe for at få maling af, vil det være risikabelt at tage de sidste 2 sider med en skrubbe og støvfilter for munden og så male lortet over så det ikke er frit?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
gab jeg tror at du faler i søvn med den skruemaskine 3.6v.!
når man skrure kamskrure i og brænde motoren af på den.!

så heller købe bosch til 800 kr eller mere.!
det hvile give mere skub i temboet i vejet.!
dewalt kan ind gå i skrue opgaver.!

ps jeg hvile vendte med byggeprojekt til der er lidt flere kroner i banken.!
når man er lidt pengenød.?
Byggeprojekt? Hehe.. jeg skal bare have malet min altan, men tager en snak med maleren i morgen og får et støvfilter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg håber det bliver flot.!

nærmest en gas maske med astbestfilter.!
men pas godt på din helbred.
med dette slags støv.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også