Hjælp til forståelse af VVS installation :)

Hejsa

har lige et par billed med vedlagte spørgsmål smile
så hvis i har nogle gode tips eller råd så skriv gerne !!

[URL="http://img338.imageshack.us/my.php?image=img0208manimt4.jpg"]img0208manimt4.th.jpg[/URL]


[URL="http://img443.imageshack.us/my.php?image=img0209manieh1.jpg"]img0209manieh1.th.jpg[/URL]

undskylder de støvede billeder med det er normalt lukket inde smile
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil gerne prøve og hjælpe dig men kan altså ikke læse det du skriver på billederne. Kan du ikke sætte nogle tal på og skrive din spørgsmål herinde??

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Pumpen sørger for at pumpe det varme vand rundt i dine gulvkredse. Du skriver den står på 3 og er varm. Den er nok mest varm fordi den pumper varmt vand rundt, men prøv at sætte den på 1 og se om du kan holde temperaturen på dine gulve. Termostaten nedenunder ser ud til at regulere afgangstemperaturen på din shunt.

Mht billede 1 så har du din termostat og vandmålerur (som du kender) resten er jo bare shunt til koldt brugsvand, lidt kugleventiler til at lukke for de forskellige kredse samt lidt rør+buk... hvad er det specifikt du ikke "kender" ?
Fiahgt

hvis du klikker på billedet skulle du meget gerne kunne se hvad der står ??


Mikemarbjerg

mit gulvvarme er styret af sådan nogle termostater der hænger på vægen.
gulvvarmen har ikke kørt i mange dage pga det varme vejr...
kun gulvvarmen ude på badeværelset har kørt ganske lidt smile

har sat den på 2 nu... eller den kan måske godt stå på 1 ??
for den skal jo sådan set ikke pumpe noget varme rundt lige nu ?? for vi har jo ikke brug for noget varme lige pt..
men har læst noget om at man ikke må slukke helt for den.. da den så kan gro fast...

syntes bare der er et kæmpe energi spild, da vandet jo løber ind med 65 grader og render ud med 45 grader igen da der ingen ting er til at bruge varmen hvis i forstår... men sådan er det måske i sommer mdr ?? for man kan vel ikke ændre på sin indgangs temp ??
Jeg har min cirkulationspumpe slukket hele sommeren. MEN jeg tænder den mindst 1 gang om ugen og lader den køre i få minutter (2-3 min)
Der er jo ingen grund til at lade det varme vand cirkulere. Jeg har radiatorer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis