Vand boring

Har fået l'st problemet
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg stod engang i Sverige, hvor der også var en brønd, som hurtigt blev tømt. Folk deroppe sage noget med, at i "gamle" dage kunne den give både til husholdning og hestevanding - og så ved jeg ikke om det var en skrøne, eller om det er rigtigt, men de hævdede samtidig, at hvis man bare blev ved at tømme brønden ville der strømme mere til. Hvis den forklaring "holder vand" - ja så på med et minutur på pumpen, og fyld en cisterne op. (Og jeg tror, at du hvis du skal bruge meget vand lige skal afklare med kommunen)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Kune godt lyde til der er strømmet meget sand ind til boringen som du siger men hvis du får liv i den ved at lave forbrug på den kan det nok godt lykkedes at skylle noget af sandet væk under den igen. Du skal lige huske at en boring ikke må være åben men skal være lukket af så man ikke kan forurene grundvandet i området. Hvis det er til markvanding eller erhversmæssigt brug du vander skal du søge kommunen om tilladelse til det og den koster et årligt beløb oveni

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ja HUSK at snakke med din kommune. Du har åbent direkte til grundvandet, og det kan koste $$$ Hvis du ikke må, og noget går galt.
Brønden er faldet sammen, og derfor ikke har den dybte den skal ha. Det er heller ikke sikkert at vandet løber i samme årer længere, så tror ikk du får mere vand ud af den, end du gør nu. Der kan monteres en aut.pumpe som kører i intaval, så får du alt det vand op den kan levere.

 

Det var nu fra kommunen at jeg fik de data på over min boring.
Jeg har skam også fået en tilladelse til at pumpe vand op af existerende boring. Skal også betale afgift osv. (pga at der er dyr på ejendommen)

Men problemet er jo, at jeg ikke kan få noget vand op den. Derfor spurgte jeg i denne forum om der var nogle der havde en ide til om man selv kunne starte sådan en gammel boring op igen.

Inden jeg rekvirer en brøndborer.
Det var såmænd kun for at gøre dig opmærksom på det. Har selv måtte betale mange tusind kroner fordi den gamle boring på vores grund stod åben da vi købte vores ejendom. Men umiddelbart skal du jo nok have fat i en ekspert om det en af de nærmeste dage.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis