Mekanikerhjælp i Århus

Jeg er tilflytter til Århus, og har sammen med min kæreste investeret i vores første bil. En Mazda 626 van 2.0 fra 1994.

Jeg har fået lavet et eftersyn på den for at finde ud af hvad der skal laves. Er kommet frem til følgende.

- Armen på kaliberen hænger, således at håndbremsen ikke fungerer optimalt

- Tankrøret skal skiftes

- På tanken er der loddet en del rør fast, men som efterhånden er mørnet op. Tanken og rørene skal derfor skiftes.

- Der skal nye stabilisatorer på

Desværre er jeg fuldstændig analfabet på det tekniske område, og kan derfor ikke lave det selv. Så tænkte på om der er nogle der kan anbefale en god mekaniker i Århus. Det skal laves så billigt som muligt - men samtidig med kvalitet, så det ikke skal laves igen om et halvt år.

Desuden kunne jeg godt tænke mig hvis I ville komme med overslag på hvad sådan noget må koste (Bare så jeg har en ide om hvad der er rimeligt)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har også skiftet de samme dele på min MAZDA 323F
kig på hjemmesiden KROGSLUND.dk
der købte jeg disse dele og skiftede dem selv
det værste er tankrøret puha der er mange forgreninger på
stabilisatorene ved baghjulet er nemme nok
kaliberne er vel bremsesylinderne ?
Hej N.C.
Jeg ved ikke lige hvordan du vil få "billigt" og kvalitet til at hænge sammen.
De nævnte fejl er et kendt problem på 626eren, og kommer tilbage med mellemrum.
Skal de bagerste calibre holde længe, skal de skilles ad mindst een gang om året for at arbejde optimalt, ellers går de til.
Stabb.boltene holder i de "billige" udgaver vel ca. et syn, og de "dyre" vel en fire fem år.
Heraf kan du udlede at kvali, koster.
Tænk engang på feks. kyllinger, de billige tilbudsditto smager som at række tungen ud ad vinduet, medens dem der smager jo koster. Nå det var et sidespring, men aligevel.
Mvh autoole
Prisen må du ikke spørge mig om, men Quickpot plejer at køre med rimlige priser og jeg synes egentlig de laver et godt stykke arbejde..........
Takker for gode svar.

onielsen:
Jeg kigger lige på hjemmesiden, og så kan det være jeg kan finde nogle i min omgangskreds der evt kan hjælpe mig.

autoole:
Jeg kunne selvfølgelig have formuleret mig tydeligere smileDet jeg mente med "billig" og "kvalitet" er at priserne ikke er ens hos alle mekanikere. Ergo vil man nogle gange kunne finde en billig mekaniker, som egentlig stadig kan lave tingene bedre end så mange andre - tingene hænger ikke nødvendigvis altid sammen, da der ikke er fuld information.
Søgte efter "bedst til prisen" mekanikere.
anderspetersens automobiler det ligger i ris skov og det holder til en god pris
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis