230 V adapter fra UK til DK

Har købt noget elektronisk udstyr i UK, men kan ikke bruge det da stikket er anderledes.

Hvor i DK kan man købe den type adapter ?
Har købt noget elektronisk udstyr i UK, men kan... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, hvor kan jeg se, hvor mange A omformeren kan klare? Der står kun 'Fuse: T2.5AH IP20 ta40 på omformeren...

Kan man købe omformere der kan klare 10A nogle steder?
Engelske hunstik og hanstik? :-) Hvor kan man få fat på sådanne størrelser?
Den skal du nok have i England med mindre du kan finde en elektriker der vil tage en hjem til dig. Du kan jo evt. prøve at høre el-grossisten om der er nogen begrænsninger på denne her:

http://www.el-grossisten.com/pi/Universal_adapter_Danmark_7833_1740.aspx

og hvis der er begrænsninger om der så fås nogen uden eller om de kan få det engelske hunstik hjem til dig. Jeg har god erfaring med deres service.
Hvis det 'bare' er et almindeligt engelsk hanstik der sidder der, så kan du jo også bare klippe det af og så montere en dansk tilsvarende. Det kan du dog ikke hvis der er indbygget omformer eller andet i stikket.
Annonce
Hvordan kan man se om det er en han eller en hun?
Alle elektriske apparater har normalt hanstik (de har ben), hvorimod hunstikkene typisk er dem du har i væggen - de har huller. Kender du ikke en der ved lidt om el der kan kigge på om stikket kan skiftes - ellers må du jo tage et billede og lægge herind. Jeg vil dog ikke anbefale at du selv skifter den når du ikke ved hvad forskellen er på han og hun stik.
Ak, nej, jeg ved ikke nok til selv at fifle med han/hun operationer af stik... !

Det har allerede været til stor hjælp at henvende sig her, tak!

Jeg vedhæfter her et billede af selve stikket på denne meget specielle hårtørrer på 2000W fra UK - man kan desværre ikke købe tilsvarende glattejern og hårtørrer i eet prdoukt i DK.

Der står faktisk 13A på stikket ser jeg nu...

Det er et ganske almindeligt engelsk hanstik - jeg er ikke engang sikker på den har jordforbindelse. Det ser ud som om jordbenet bare er ren plastic. Det stik kan bare klippes af og erstattes med et tilsvarende dansk. Den fås i alle byggemarkeder og el-butikker. 13A mener jeg alle stik i Danmark er godkendt til. Du skal bare ud og lede efter en venlig sjæl der kan hjælpe dig med at gøre det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis