Køb af hus, bygget i gasbeton..

Er det noget man skal holde sig fra?
Der er mange negative meninger om det, men går man "personen" lidt på klingen, så kan de ikke helt sige hvad det er der er så dårligt - gamle holdninger??

Er der nogle specielle fejl og faldgruber man skal være opmærksom på?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det skyldes, at det for 50 år siden var det materiale som mange selvbyggere brugte, fordi det var let og hurtigt at bygge med? Finishen var undertiden lidt trist med skæve fuger og "springende" blokke.
I hvert fald fik det prædikat af at være typiske selvbyggerhuse = brydsom kvalitet, egentlig uden grund i de fleste tilfælde.
Hvis man ikke kan lide udseendet med de rå blokke, kan man jo bare pudse hytten.
Hvis man så ydermere ikke har tagrende, og vandet kan sile ned ad væggen, bliver den algebegroet og ødelægges af frost, hvilket forstærker indtrykket af et dårligt hus.
Jeg ville ikke være specielt bange for et gasbetonhus, men ville sørge for at almindelige byggetekniske gode skikke blev overholdt og vedligholdt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi var for nogle år siden ude og kigge på et hus bygget i gasbeton. Lækkert hus. Dog valgte vi ikke at købe det bla. fordi huset ikke var hulmuret. Hvis vi skulle opnår en okay isolering skulle vi enten isolere inde, som så ville tage nogle m2. Eller ude med facadebats tror jeg det hedder. Vi valgte dog at kigge videre efter andre huse der ikke krævede så meget "ekstra".

Jeg ved ikke om det gælder alle huse bygget med gasbeton.
Men jeg kan forstille mig det er nemt at hænge ting op i sådan et hus :o)
Citat fra tagdækkerclaus

Kan da sige at jeg lige netop er ved at færdiggøre vores nybyggede hus på 200 m2, den er bygget i gasbeton med et lag tyndpuds. det er vildt genial materiale.

Det kan ses på www.123hjemmside.dk/tagdaekkerclaus


Men gasbeton er jo ikke bare gasbeton ( porebeton)!

Det er lavet i temmelig forskellig densitet. Og de gamle 60'er og 70'er huse i de store blokke er typisk ret dårligt isolerede. det er ofte kun stenen der skal isolere og intet andet.

Der er lavet mere moderne systemer hvor man også bruger en stor klods der lims sammen og siden beklæædes elelr pudses.

Eller det der bruges mest idag. Nemlig en indervæg i porebeton, hulmursisolering og en yderbeklædning, fx en muret facade.

Så hvis du vil have en helt saglig vurdering, så må du fortælle mere om hvad det er for et hus du kigger på, og ikke mindst hvad det er for en opbygning huset er opbygget efter.

MVH Njord
Citat fra njord

Men gasbeton er jo ikke bare gasbeton ( porebeton)!

Det er lavet i temmelig forskellig densitet. Og de gamle 60'er og 70'er huse i de store blokke er typisk ret dårligt isolerede. det er ofte kun stenen der skal isolere og intet andet.

Der er lavet mere moderne systemer hvor man også bruger en stor klods der lims sammen og siden beklæædes elelr pudses.

Eller det der bruges mest idag. Nemlig en indervæg i porebeton, hulmursisolering og en yderbeklædning, fx en muret facade.

Så hvis du vil have en helt saglig vurdering, så må du fortælle mere om hvad det er for et hus du kigger på, og ikke mindst hvad det er for en opbygning huset er opbygget efter.


Ja du har ret, mit er bygget i Jumboblokke fra H+H, afsluttet med en hvis tyndpuds. Det gode ved det her er bla. vi har en flot færdif facade og invendig er vores lysninger jo kun 36,5 dybe. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Har selv lige købt et hus i gasbeton hvis bare huset er hulmur's isoleret er der ikke meget at være bekymret om Jeg bygger hele hytten om og jeg elsker at arbejde i det er bare SÅ nemt ! det også lige siges at gasbeton er selv isolerende til en hvis grad så finder du et hus med gasbeton som er hulmurs isoleret er det et super godt isoleret hus smile !! men det er et super stuff at arbejde i !

marcus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis