Fritbærende loft

Ifbm opsætning af gipslofter i min lejlighed er flere af mine rum (sådan set dem alle undtagen stuen) af forholdsvis små loft dimensioner (grundet skråvægge). I gangen er der 60cm (bredde) x ca. 5 meter (længde). Loftet skal sænkes ca 10 cm fra det orginale pudset loft. Kan jeg lave dette som fritbærende/frithængende loft uden problemer? Altså ved at montere med stålskiner som kun er fæstnet på de vertikale vægge?

Der skal kun 1 enkelt gipslag op og ingen isolering imellem det nye og gamle loft.

Og hvad er den generelle holdning til træ vs stålprofil ved nyt loft? Jeg har en god ven der er tømrer som kun benytter træ ved lofter, men stål til skillevægge mm. - kan ikke helt gennemskue hvorfor?
Ifbm opsætning af gipslofter i min lejlighed er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Jo det kan man da godt lave. Personligt syntes jeg da bare det andet er nemmere at lave end et frithængende loft. Men det er jo som man er til. Du kan da bare rejse reglaren op på højkant og bruge nogle skruer på 180 mm mindst. Og så skrue et bræt under dem til gipsen. Så har du en fri højde i mellem på 95+22= 117 mm. Og det er legeså nemt og lave som det andet jeg beskrev tidligere for dig.


Tak for svar - jeg prøver den måde du beskriver smile

Evt nogle der ved noget omkring mit spørgsmål mht el?
mht flytning af dit loftudtag, så vil det ikke tage lang tid for en elektriker. Men husk lige at afmærke hvor det gamle udtag er, eller måle præcist ud hvor det er inden du knaller gipesen op. Det er sværer end man lige tror at huske præcist hvor det sidder, når pladerne først er oppe.
Jeg ved det ikke, men det kunne være at din elmand måske godt ville have sat en ledning i det gamle lampested før du sætter gips over.
Du kan evt ringe til en elektriker og forelægge ham den lille opgave, og så hører ham om hvilken rækkefælge det skal gøres i.


mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis