Underlag parketgulve

Hej alle,

Er der nogen der ved hvor man kan købe underlag med dampspærre og hvor det består af flamingokugler indeni?

Evt. firmanavn.

confused
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jgk

Hej alle,

Er der nogen der ved hvor man kan købe underlag med dampspærre og hvor det består af flamingokugler indeni?

Evt. firmanavn.

confused



Er der slet ingen der ved noget???

confused confused
Altså man laver jo normalt ikke dampspærre under sit parketgulv. I det omfang man lægger dampspærre er det i en evt. etage adskillelse.
Herudover, så findes der mange leverandører af EPS materiale, både med og uden spor til gulvvarme. Herunder: Uponor, styrolit, Flamingo, Thermisol, Sundolit osv. Til et normalt gulv kan du nøjes med EPS60.
misforstår jeg dit svar Twist?

Man lægger da ikke en dampspærre i etageadskillelse og man lægger da normalt en dampspærre under et parket gulv i et typisk hus - der er naturligvis undtagelser - men der er bare total omvendt af det du siger....biggrin
Jeg har ikke lige hørt om en dampspærre med flamingokugler inden i, mener du ikke bare det der skumplast man ligger under det flydene gulv for at dæmpe lyd osv ? hvis det er det fungere det ikke som en dampspærre, den skal man lægge seperat
Citat fra braat

Jeg har ikke lige hørt om en dampspærre med flamingokugler inden i, mener du ikke bare det der skumplast man ligger under det flydene gulv for at dæmpe lyd osv ? hvis det er det fungere det ikke som en dampspærre, den skal man lægge seperat


Nej jeg mener det jeg skriver.

Det er en plastfolie med kugler af flamingo og den er selvklæbende i siderne.

Fordelen skulle være at den rejser sig modsat alm foam der bliver trykket flad.

confused smile

Dampspærre er mod Radon og så vidt jeg ved et krav i dag.
Annonce
En dampspærre er mod damp og en Radonspærre er mod radon, og ja man skal radonsikre nyt byggeri.
Men hvorfor vil du lave en radonspærre under dit parketgulv?? normalt vil man udføre en radonspærre længere nede i konstruktionen eks. under betonen og lede den ud i soklen.

Tror ikke det er noget kendt produkt du søger.

Mvh
Tbent
Tja, ved nybyggeri der skal man jo også være opmærksom på at benytte godkendte byggematerialer, jeg har heller ikke hørt om at man kan få noget med kugler der er godkendt som dampspærre.

Men lidt afhængig af hvilken type adskillelse du har vil udførelsen jo være forskellig. Har du et betongulv under som ikke er ALT for gammelt, så vil du "normalt" have: Parket, underlag/filt, evt. undergulv eller gulvvarme, evt. strøer, beton evt. med gulvvarme, radon/dampspærre, isolering, grus eller lign. Hvis du har betongulv kan du jo NETOP ikke lægge din dampspærre OVER gulvvarmen.

Her du derimod en etageadskillelse fordi du eks. har kælder eller bor på tredie sal, så vil det også være lidt forskelligt afhængig af alder, men i et typisk hus fra før '70erne eller hvis man har haft lidt hjemmelavet, så ser en etageadskillesle med parket normalt ud som: Parket, evt. filt eller skumgummi, evt. gulvvarme, evt. undergulv, evt. gulvvarme, evt. dampspærre, strøer plus evt. lerindskud eller isolering, evt. dampspærre, forskalning/noget der kan bære leret, gips eller pudsede lofter.

Det er muligt at foreskrifterne ved nybyggeri mener at man skal have en dampspærre over sin gulvvarme, men det er godt spild af varme hvis ikke andet. Dampspærren skal ligge på den varmeside af isoleringen, men den skal så sandelig da også ligge så evt. varmekilder kan komme af med deres varme der hvor man opholder sig, og det er normalt ikke I etageadskillelsen.
Citat fra Tbent

En dampspærre er mod damp og en Radonspærre er mod radon, og ja man skal radonsikre nyt byggeri.
Men hvorfor vil du lave en radonspærre under dit parketgulv?? normalt vil man udføre en radonspærre længere nede i konstruktionen eks. under betonen og lede den ud i soklen.

Tror ikke det er noget kendt produkt du søger.


Dette er link til fabrikatens hjemmeside.

http://www.woodfloor.dk/?side=Sider/Tilbehor/Tuplexwoodfloorstor

Der er gulvvarme og så vidt jeg kan se anbefaler man brug af en PE-folie på betongulve almindeligvis.
Når man ligger lamelparket, laminatgulv, plankegulv og lign. på betongulve SKAL man altid have fugtspærre mellem beton og belægning. For det første foreskriver producenterne det for at man kan bevare sin garanti på gulvet og for det andet, vil man i mange tilfælde få problemer med et gulv der slår sig og evt. får skjolder hvis man ikke ligger en fugtspærre.
Jeg mener ikke en fugtspærre har nogen negativ indflydelse på gulvvarme. Varmen skal nok komme op gennem gulvet, det er bare fugten der ikke gør.

Mht. det efterspurgte underlag, så kan jeg godt huske at jeg har set sådan et en gang. Sort plastic med et pålimet af polystyrenkugler. Mon ikke en tæppehandler kender til det.

mvh.
Melin
Citat fra melin

Når man ligger lamelparket, laminatgulv, plankegulv og lign. på betongulve SKAL man altid have fugtspærre mellem beton og belægning. For det første foreskriver producenterne det for at man kan bevare sin garanti på gulvet og for det andet, vil man i mange tilfælde få problemer med et gulv der slår sig og evt. får skjolder hvis man ikke ligger en fugtspærre.
Jeg mener ikke en fugtspærre har nogen negativ indflydelse på gulvvarme. Varmen skal nok komme op gennem gulvet, det er bare fugten der ikke gør.

Mht. det efterspurgte underlag, så kan jeg godt huske at jeg har set sådan et en gang. Sort plastic med et pålimet af polystyrenkugler. Mon ikke en tæppehandler kender til det.

mvh.
Melin


Jeg kender fabrikanten (se ovenfor) men prisen er lidt høj og de sælger ikke til private. Måske der var en der kendte til et billiger sted...
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis