Toilet m. kværn - hjælp

Har kigget lidt på et gammelt sommerhus uden toilet og bad, og vil blot forhøre mig, om afløbet fra et toilet med kværn kan føres via det almindelige afløb til håndvasken, og altså ikke via en faldstammen (da dette ikke findes i sommerhuset).

Så vidt jeg forstår det, så "kværner" toilettet alt hvad der kommes i det rolleyes , og sender det hele ud via et alm. 32 mm afløbsrør.

Er det korrekt? Kan jeg virkelig undgå at grave hele huset op?! :p
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm kunne man ikke forestille sig nogle lugtgener på den måde ?

Citat fra Sommerhus1981

Har kigget lidt på et gammelt sommerhus uden toilet og bad, og vil blot forhøre mig, om afløbet fra et toilet med kværn kan føres via det almindelige afløb til håndvasken, og altså ikke via en faldstammen (da dette ikke findes i sommerhuset).

Så vidt jeg forstår det, så "kværner" toilettet alt hvad der kommes i det rolleyes , og sender det hele ud via et alm. 32 mm afløbsrør.

Er det korrekt? Kan jeg virkelig undgå at grave hele huset op?! :p
til vores kolonihavehus har vi købt et vandløst, kemikalieløst, kildesorterende toilet, som vi er rigtig glade for (vi=2 voksne, 2 børn). Ingen lugt, pænt, ikke for stort og klodset. toilettet skal ikke bruge kloak og vand. Før havde vi et almindeligt campingtoilet, som mildest talt var klamt..
wink Måske var det en mulighed..
http://www.separett.se/default.asp?id=1206&ptid=1081

Venlig Hilsen
David
toilet med kværn er en meget let løsning og man sender alt ud gennem 32mm til en nedgravet tank/tønde som opsamlet alt og det forrådner/formulder hurtigt.
Alt efter opsamlerens beskaffenhed med/uden huller skal den alt lige tømmes sjældnere end en uden kværn.
Om vinteren hvis du ikke bor der kan den med fordel "fordres" med sprinklervæske ligesom toilettet som sikkerhed mod frost. Husk blot at evt cisterne skal være tømt for vand inden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis