Jawa 350 med ujævn motorgang

Hej LDS'ere,

Jeg har fået en "gammel" Jawa - den har særdeles ujævn motorgang - den ligesom rykker i gassen, også ved jævnt omdrejningstal.
Tomgangen er lidt høj; men den prøver jeg asap at justere lidt ned. Det er vel skruen på siden af karburatoren; men ellers nogen forslag ?

A

Hils!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammel er den Jawa ?
Jeg tror du skal finde problemet i din tændning, tjek dine platiner er de rene på kontaktfladerne og har de den rette åbning ved gnist. Nye tændrør kan nogen gange gøre underværker.
Hvis der er elektronisk tændning, så hiv skramlet af og sæt platiner i, det er et problem næsten alle totakts motorer har. Elektronikken i giveren kan ikke tåle den varme der er ved generatoren.

V.h. Håndværkeren
Det er et godt spr. mht. årgang - sidst i 80'erne... tror jeg.

Jeg fik skruet tomgangen ned - nu kan den så ikke køre i tomgang længere - ja, den vil sådan set heller ikke starte. Gamle lo..

Jeg må finde på en, der kan se på tændingen.

A

Hils!
Så så klap lige hesten, Jawa er et meget specielt stykke mekanik og du kan roligt regne med mange kreative timer i selskab med den.
Eller sagt på en anden måde, der er en hel del fredag og mandags maskiner imellem, enten kan man bare det der med sin Jawa eller også skal man droppe den og købe en MZ hvor problemerne også kan være til stede men dog i noget mindre grad. Jeg har selv to MZer på 300 cc. d.v.s. den ene er en MuZ men der er begge fra 1994. De kan da også drille men det er meget sjældent de gør det. Og jeg bruger dem hver dag, jeg bor 17 km. fra nærmeste større by (Sønderborg) så jeg har brug for dem. Nu kommer der faktisk en lille ny til her i Juli, der er en MZ ES 150 sådan bare til at lege lidt med.
Det jeg prøver at fortælle dig er at der skal tålmodighed til for at eje motorcykler med så forenklet mekanik/teknik. Hvis du skal have en til at se på den skal det være en af de "gamle" motorcykkel mekanikkere der har arbejdet med totaktere, vore dages mc mekanikkere tager sig til hovedet og laver for meget lort i dem.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis