Tryk på pex under støbning?

Som teksten siger.. skal jeg sætte tryk på min gulvvameslange når jeg støber gulvet??

I så fald bliver den jo varm, og får det til at tørre for hurtigt... Men har hørt nogle snakke om at det er bedst at have tryk på, på grund af udvidelsen af røret..??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal jo alligevel trykprøve inden støbning - så er det jo bare at lade trykket stå i røret

Med venlig hilsen

Fladder
1. Der skal trykprøves med væsentligt højere tryk end det normale - så en trykprøve med vandværksvand er jo nærliggende

2. Har tidligere hørt den med varmen og hærdende beton - men hærdende beton udvikler noget mere varme end de 30 - 35 grader der bør være i rørene

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

1. Der skal trykprøves med væsentligt højere tryk end det normale - så en trykprøve med vandværksvand er jo nærliggende

2. Har tidligere hørt den med varmen og hærdende beton - men hærdende beton udvikler noget mere varme end de 30 - 35 grader der bør være i rørene


Er det så ikke bare at koble det på den kolde hane... lade alt luften komme ud i den anden ende, og lukke det af og stå med fuld tryk?
Nej - så tror jeg sku du får vand på gulvet

Sæt et manometer på den ene ende og haveslangen på den anden - Mener at du skal trykprøve med 2.5 gange normalt tryk

om der er luft i betyder intet - det er trykket der er interessant

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Citat fra Fladder

Nej - så tror jeg sku du får vand på gulvet

Sæt et manometer på den ene ende og haveslangen på den anden - Mener at du skal trykprøve med 2.5 gange normalt tryk

om der er luft i betyder intet - det er trykket der er interessant


Jeg forstår ikke hvad der skulle ske ved at koble den på brugsvandet... der er INGEN samlinger under støbningen og ingen vilde styresystemer.. kun en enkelt radiatorventil der slet ik sidder i rummet smile så intet der kan blive utæt... smile
Det er nemmere og komprimere luft end vand og du vil derfor opnå falsk tryk hvis der er luft i slangen. Den skal bare luftes nogenlunde ud ind der sættes manometer på og trykprøves natten over.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Om du trykprøver med luft eller vand gør ingen forskel - tryk er tryk

Hvis du sætter strengen under tryk og lader trykket stå i de timer du skal, uden at det falder - så er strengen tæt wink

Med venlig hilsen

Fladder
AL TRYKPRØVNING SKAL FOREGÅ MED VAND !!!!!!!!!!!(eller anden væske)
hvis du trykprøver en beholder med luft , og den ikke kan holde til trykket, eksploderer den, hvis du trykprøver med vand, revner den bare ,og der løber en smule vand ud .

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nu taler vi altså om mindre tryk end der er i en alm. trykluftslange........

Er der tale om trykprøvning af tanke aller anlæg med større tryk - så er jeg helt enig i at trykprøvning foregår med vædske

For at vende tilbage til tråden - du kan udemærket sætte have slangen på - hvis du følger med på manometret, kan du jo bare lukke ved det rigtige tryk

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis