golf II 1,6 1984 går elendigt i motoren

Hej hej

Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har lidt problemer med en ældre (gammel) golf der går elendigt i motoren. Den vil ikke trække og den går ikke på alle cylindre før den bliver varm. Har skiftet rotor, dæksel, tændrør og kabler, hvilket hjalp en del, men den halter stadigvæk. Tænkte på om det kunne være platinerne den var gal med og i givet fald er det så 0,40 mm de skal justers til ligesom golf I.

Håber der er nogen kloge golf folk:-)

MVH mb-rune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilken kaburator type sidder der på den er det en 2e2 kaburator vil der være aut choker på den dog kan det også være en weber kaburator der sidder på den men så vil den være uden aut choker
jeg tror ikke det er platinerne, da jeg er ret overbevist om at den har elektronisk tænding alle mine (3 stk.) har haft eletronisk.

jeg tror du skal se på flangen mellem manifol og karburator, den er af gummi og har en tendens til at revne med årene.

prøv at trykke ned på luftfilter kasse når bilen er startet og se om den ikke kommer til at lyde bedre

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er en kammerat der har bilen, så jeg har den ikke lige ved hånden, men jeg havde tænkt på om det var fordi den druknede sig selv, pga. chokeren. Det lyder selvfølgelig heller ikke usandsynligt, at den får falsk luft ved karburatoren. Jeg takker mange gange for de gode råd. Det er ikke sådan når man er uddannet mb. mekker og skal rode med gamle karburatorbiler, så er uddannelsen sku blevet lidt rusten:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis