Isolering af ydervægge

Vi skal i gang med et gennemgribende renovering af et nyindkøbt hus. Huset er fra omkring 1900 tallet og skalmuret i 1967. Den ene ende af huset har kun 1 række mursten, altså ingen hulmur. Og den anden ende af huset har 2 rækker mursten og dermed en lille hulmur. Hvorvidt dette er isoleret ved vi ikke endnu. Vores tanke er at isolere ydervæggene indefra med rockwool eller lignende og derefter sætte gipsplader op. Vil det være en dårlig idé at se helt bort fra en hulmursisolering og blot gøre som vi har tænkt på? Jeg mener jo, at der nemt kan gemme sig gammel mørtel i bunden af hulmuren, som er fugtig.

Hilsen Henriette

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gjorde det, at jeg murede en 10 cm lecavæg hele vejen rundt indvendigt, og yderligere gav væggene 100 mm isoleringsbatts imellem de gamle soltørrede lersten, som udgør den gamle indervæg, og den nye indervæg.
På den måde fik vi en pudset indervæg, som vi ønskede, og en vældig tyk væg, 50 cm, med nogle herlige dybe vindueslysninger/skydeskår.
Det fornemmes at isoleringen og lecaen sammen med den gamle hulmur, som også blev isoleret, giver os et dejligt velisoleret hus, som ikke er særlig påvirkelig af skift i udendørs temperaturerne.
Det tager lidt plads.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis