Jordvarme IVT, Stiebel Eltron

Vi skal have anlagt et jordvarmeanlæg og har i den forbindelse overvejet IVT eller Stiebel Eltron. Nogen der har erfaring med disse producenter?

Hilsen Henriette

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror de er ganske udmærkede jordvarmepumper !

Prøv evt DVI eller Vagn Tanderup - de har nogle ganske spændende anlæg !
(frekvenstyrede)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har du regnet (eller fået regnet) lidt på om det kan svare sig??? et jordvarme anlæg, bruger en stor del strøm til kompressoren...

Men kan fortælle at hos Energi Randers - sælges der ufattelig mange jordvarmeanlæg fra IVT - Evt. kan du kontakte Energi Centeret hos Energi Randers, for hjælp til beregning osv.

Jeg er selv elektriker, og har sat en del af disse jordvarmeanlæg til, men uden at vide det, vil jeg undersøge hvad sådan en kal bruger af strøm...

Citat fra Juncher

Vi skal have anlagt et jordvarmeanlæg og har i den forbindelse overvejet IVT eller Stiebel Eltron. Nogen der har erfaring med disse producenter?

Hilsen Henriette
Et eller andet sted er det vel ligegyldigt hvad den bruger af strøm, så længe at den afgiver min. 3-4 gange så meget energi som du putter ind i den rolleyes

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Et eller andet sted er det vel ligegyldigt hvad den bruger af strøm, så længe at den afgiver min. 3-4 gange så meget energi som du putter ind i den rolleyes

Venlig hilsen

Klaus


Fuldstændig enig wink Med de oliepriser der huserer for tiden, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at det kan betale sig.

Vi har fået et tilbud fra DVI og har indhentet tilbud fra et vvs firma på det tyske anlæg. Så vi er lidt spændte på prisen, og om det er dimensioneret nogenlunde ens.

Hilsen Henriette

 

Vi har lige købt et hus og taget har en forventet levetid på 5 - 10, det vil koste os ca. 35.000 bare at få det gjort klar til brug, det vil vi spare ved allerede nu at få det et nyt tag, jeg vil selv prøve kræfter med det.... cool men vil gerne købe mig til hjælp og rådgivning....

Grundplan på ca. 70 m2

Er der nogen der kender en god håndværker der vil hjælpe.. eller sagt på den anden måde.. jeg kan hjælpe ham rolleyes

Bor i kastrup

Mvh

Claus
Annonce
Synes da det er smartere hvis du opretter dit eget indlæg i stedet for at skrive i mit. Så får du nok flere svar.

Hilsen Henriette

 

Har på 4 uge kørt med IVT jordvarme. Det er den eneste varmepumpe som er svanemærket. Skulle altså være meget energivenlig. Tiden vil vise hvad vi kommer til at betale i strøm.
Vi skulle alligevel ud og investere ca. 70000,- i nyt varmeanlæg. Men med en olieprisstigning på 1000,- pr 1000 L på bare 4 mdr, kunne jeg godt regne ud hvad mine penge skulle gå til.
På sigt er det min overbevisning at jordvarmen bliver det billigste alternativ.
Arbejder på at anskaffe en hus-vindmølle som over en batteristation skal levere strøm til jordvarmepumpen.(teori)
Held og lykke med projektet.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Tak for dit svar smile

Hvor stort er jeres anlæg og hvor stort er huset? Og hvad har anlægget kostet? Vi overvejer at kombinere anlægget med solvarme, som så kan producere varmt vand om sommeren. Jeg ved ikke, om det overhovedet kan betale sig. Har heller ikke undersøgt endnu, hvad det vil koste at kombinere det med solvarme.

Hilsen Henriette

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis