Jordvarme IVT, Stiebel Eltron

Vi skal have anlagt et jordvarmeanlæg og har i den forbindelse overvejet IVT eller Stiebel Eltron. Nogen der har erfaring med disse producenter?

Hilsen Henriette

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror de er ganske udmærkede jordvarmepumper !

Prøv evt DVI eller Vagn Tanderup - de har nogle ganske spændende anlæg !
(frekvenstyrede)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har du regnet (eller fået regnet) lidt på om det kan svare sig??? et jordvarme anlæg, bruger en stor del strøm til kompressoren...

Men kan fortælle at hos Energi Randers - sælges der ufattelig mange jordvarmeanlæg fra IVT - Evt. kan du kontakte Energi Centeret hos Energi Randers, for hjælp til beregning osv.

Jeg er selv elektriker, og har sat en del af disse jordvarmeanlæg til, men uden at vide det, vil jeg undersøge hvad sådan en kal bruger af strøm...

Citat fra Juncher

Vi skal have anlagt et jordvarmeanlæg og har i den forbindelse overvejet IVT eller Stiebel Eltron. Nogen der har erfaring med disse producenter?

Hilsen Henriette
Et eller andet sted er det vel ligegyldigt hvad den bruger af strøm, så længe at den afgiver min. 3-4 gange så meget energi som du putter ind i den rolleyes

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Et eller andet sted er det vel ligegyldigt hvad den bruger af strøm, så længe at den afgiver min. 3-4 gange så meget energi som du putter ind i den rolleyes

Venlig hilsen

Klaus


Fuldstændig enig wink Med de oliepriser der huserer for tiden, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at det kan betale sig.

Vi har fået et tilbud fra DVI og har indhentet tilbud fra et vvs firma på det tyske anlæg. Så vi er lidt spændte på prisen, og om det er dimensioneret nogenlunde ens.

Hilsen Henriette