Dampspærre i loft - Loft møder væg

Hej med jer

Jeg skal have sat en dampspærre op i loftet i vores stue, inden jeg smækker nogle gips plader på. Isoleringen er på plads, men dampspærren mangler som sagt, og i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål:

1. Skal jeg bruge dobbeltklæbende tape eller klips til at sætte dampspærren op?
2. Hvad gør jeg der hvor loftet møder væggen? Skal dampspærren klæbes/klipses fast til væggen, så der reelt ikke er forb. mellem loft/stuen?

Mht. at sætte gipspladerne op:

3. Forskalningsbrædderne sidder med ca. 40 cm afstand. Er det for stor en afstand? Kommer gipspladerne til at hænge? Jeg har uploaded et billede her, så I måske bedre kan bedømme det.
4. Jeg har købt specielle skruer til gipspladerne - "gips-til-træ" - Skal jeg forbore inden jeg skruer dem i, eller skruer jeg dem bare direkte ind i pladen?

Jeg er førstegangskøber og helt "grøn" mht. "gør-det-selv"-arbejde, så jeg håber I kan hjælpe.

På forhånd tak smile

Madsen, Odense
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
....... ja det ser jo godt ud på billedet ....... 40 cm skulle være helt okay ...
du klipser din dampspærre op og taper i samlinger/overlæg , og sætter dampspærren fast i en klæbemasse ude ved væggen og lader dampspærren hænge ned af væggen , så du kan skære det overskydende af når du er færdig med at montere gipspladerne .........
du skruer bare direkte i pladerne ....... uden at skrue hovedet igennem pappet på gipspladen ......
og så har danogips eller knauff på deres hjemmesider glimrende monteringsvejledninger med tegninger .........så smut lige forbi og kig på det ........
gips er et dejligt materiale men med en del faldgruber med hensyn til korrekt montering ...........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej g.lykke

Tusind tak for de gode svar! Vil følge dine anvisninger. Har også kigget inde på Danogips' hjemmeside, og der er rigtignok megen hjælp at hente.
Igen...tusind tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis