Er denne "kværn" god til prisen ??

Jeg har set en annonce i BT for denne motorcykel, men er den OK eller er det bare noget kineserskrammel?

http://www.mc4you.dk/buyone2.html

Jeg er godt klar over at man ikke for alverden for 10.000 rolleyes

Det skal lige siges at den bare var til at køre til og fra arbejde (20 km. dagligt), kunne den ikke være fin til det?

Venlig hilsen

Klaus
49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man er glad for at leve skal man vist holde sig langt væk fra sådan noget der... tror de første småting vil findes allerede på vej hjem fra butikken..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den kan du roligt købe Klaus, Touring nyt har faktisk haft sådan en på prøve i ca. 1,5 år nu og det viser sig at tænker man på at du kun skal give 10 tusser for den, får du meget mc for pengene. Den køre også rimeligt langt på literen.
Der er faktisk opstået nogle klubber udelukkende for Kinesere, der kan du nok hente endnu mere viden om de små maskiner.
Og til dig Andy, hold dig til noget du ved noget om.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jep, samtlige test man ser om cykler, MC'er og biler fra kina falder totalt igennem. Tror kun det er 2 måneder siden jeg på nettet læste en test om en kineser mc der mistede begge bremser inden for de første 20 km.
Men okay jeg har ikke selv haft en så jeg holder da min mund når jeg får det at vide på så pæn en måde..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kan nu en gang ikke være en objektiv test de menesker udfører, det svare til at du køber en Trabbi og forventer at den har samme egenskaber som en Rolls Roys.
Jeg har læst mange af de test, men jeg syntes at de fleste er usaglige, det er som om det gælder om at finde alle fejlene og så glemme alt det positive.
Jeg er ret sikker på at kører man de Kinesere ud fra devisen, småt men godt holder de til mere end hvad diverse test kørere har fået ud af at stifte bekendtskab med dem.
De fleste motorcyklister syntes jo også at MZ Jawa og CZ er noget værre rasle lort, der ikke egner sig til kørsel på landevejen. Men køre kan de bare altid uanset vejret, og betragter man motorcyklen som et transport middel og ikke som en udstillings genstand og Potens forlænger, er de nøjagtigt lige så gode som alle andre mærker.
synes nu sikkerheden er rimelig vigtig, og at belaste cyklerne i en test viser vel hvad de kan komme ud for under almindelig kørsel også. Og har du brug for at bremse, ja så har du brug for at bremse!! Jeg ville ikke købe en kinøjsercykel. Dem jeg har mødt som havde købt en er også ret hurtigt blevet trætte af dem,- enten pga diverse fejl på dem, kontakter der ikke dur m.v. Og fordi at de ganske enkelt ikke havde noget motorkraft af nævneværdig grad. Ved godt at ikke alle ønsker det (har jeg heller ikke vildt meget af på min gamle 70'er BMW) men som 1 gangskøber tror man nogen gange at man kan nøjes med mindre end man egentlig kan.

mvh jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Men gid man dog kunne adskille den ved modtagelsen og så dyppe alt chrom ned i en balje og få det lidt bedre. Det ruster jo super hurtigt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja ja men taget i betragtning af at du ikke engang kan købe et knallert for 10 store dask, syntes jeg nu stadig man for meget for pengene. Der er oven ikøbet pensionist start på dem (Rigtige motorcykler skal sparkes igang)
Jeg tror jeg tager ud og kigger på den, jeg stiller ikke de store krav, og ja det er bare et transportmiddel i dette tilfælde

Venlig hilsen

Klaus
Først ... så kan man da sagtens købe en ordenlig knallert for 10.000 kr.
Men hvis jeg havde 10.000 som skulle bruges til en transportmiddel så ville jeg da købe en cz eller en mz brugt i en vedligeholdt stand.
Så er man da sikker på at der ikke lige er kommet for meget bly en en vigtigt bolt og gevindet smutter en tur.
Men rigtigt det er da en pæn og præsentabel motorcykel. Men med kinesernes holdning og respekt for sikkerhed og andre menneskers liv vil jeg aldrig købe et kina-transportmiddel...
Men det er så min helt personlige holdning hvad enten jeg har forstand på det eller ej..
Vi har jo blyholdige vandhaner fra kina både som kopi-produkter og originalmærker. Ting der skal godkendes er i orden men så slækker de på kvaliteten hvis ikke lige de har de råvare de skal bruge. Så jo man kan da sikkert købe en kinacykel der kan holde okay for 10.000 men jeg er sikker på at det lige så let kan gå den anden vej.
Jyllandsposten havde en test med blandt andet kina mc'er, men den er desværre væk fordi de har ryddet op i flere gamle artikler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også