Hjælp til gulvlampe?

Hej.

Jeg har været ved at lave en gulvlampe i noget tid nu, men er gået i stå.

Lampen er af hård kobberør som er bukket rundt i bunden og derefter går den op i luften, hvor det så er meningen af lampen skal have en fatning på og en stor glædepære. Selve kobberrøret skal betrækkes med stoffet fra en stofledning, så det ligner at det stortset er en lang ledning. (Endnu en udfordring at få stoffet på smile)

Kobberrøret er 6 mm med en godstykkelse på 1 mm.

Mit problem lige nu er at jeg ikke kan finde noget ledning som kan gå igennem kobberrøret. Har været ved en elforretning, som ikke kunne hjælpe mig.

Lige nu er jeg egentlig åbent for ethvert forslag til hvordan i tror jeg kan komme videre. Ellers smider jeg den snart ud smile

Jeg har tænkt på om man kunne finde andet stof end fra stofledning, så man kan føre ledningen udenpå kobberrøret.

Håber virkelig en af jer har en god ide rolleyes

/Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En løsning kunne være at du ikke brugte 220 v. men 12 v. jævnstrøm. Så kan du lade selve kobber røret være minus delen og så trække en leder igennem med plussen. Du kan få noget der hedder Kutter pærer der er lidt større end almindelige 12 volt pærer, men du kunne også slagte en almindelig mat pærer, d.v.s. du skal løsne selve glasdelen fra fatningen. Så skal du have bunden ud af glasset så du kan stikke en lille fatning med eventuelt en halogen pærer op, lim så glas og fatning sammen med lidt varmebestandigt lim. Så kunne det jo se rigtig rafineret ud om selve skrue fatningen blot sad på kobber røret.
Håber du kan bruge min ide til lidt ?

V.h. Håndværkeren
Hvor et det altså surt når nogen kaster en boldt i luften men glemmer at gribe den.

Håndværkeren mad
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis