diasscanner

Hej alle sammen.

Jeg er interesseret i en diasscanner for at kunne lege med mine gamle negativer og lysbilleder. De fleste scannere til dette formål koster omkring 4-5000kr, men jeg fandt så det her på pixmanias hjemmeside www.pixmania.com/dk/dk/664301/art/plustek/scanner-opticfilm-7200i-s.html er der nogen der kender til denne scanner?

Ps jeg tror ikke på at en flatbedscanner med tilbehør er brugbar til formålet.


Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HP scannere er bygget det det, så det passer ikke helt det du skriver. Men ja de er dyre.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter R

Sjov måde du formulere det på, bemærk jeg skriver ikke at de ikke duer men kun at jeg ikke tror på at de duer og det gør jeg stadig ikke, så det passer, det jeg skriver, men ellers tak for svaret.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har brugt en flatbedscanner, Canon til dias.
Fungerer udmærket.
Fjern filmen hvis den ligger i ramme med glas, det giver bedre resultat.
Kovas - jeg er af samme overbevisning som dig - det jeg har prøvet med "alm" scannere giver bare en masse korn og utydelighed - det er muligt, at jeg har gjort noget forkert - men ----
Da jeg kiggede rundt efter dias-scanner mener jeg, at jeg læste om den du har linket til, at den skulle være rigtig udmærket - lidt ærgeligt du bor så langt væk - ellers ville jeg have lejet den 1 md. så min bunke dias kunne "komme videre".

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Du vil altid få et kvalitets problem når du vælger en scanner der generelt er dårlig (eks. kornet, laver striber, er en halv grad skæv, belyser dårligt osv. osv.) Derfor er det vigtigt at købe en GOD scanner, uanset om den skal bruges til DIAS eller ej. Plustek er derfor måske ikke det HELT rigtige valg til dit formål. Du risikerer at smide kr. 2000,- ud på et dårligt resultat, da plustek generelt ikke er jordens bedste scannere. IMO er HP det bedre valg, med mindre du vil helt op i prof kvalitet. Skal du have noget lidt billigere, så prøv en Canon.
Annonce
Hej tak for svarene.

Det er åbenbart ik så let . Ved yderlige søgen kan jeg godt se at der er mange der sælger flatbed også til diasbrug, nogen berømmer dem andre siger at det ikke er tiden værd at bruge dem. Det tager immervæk den samme tid at scanne et godt som et dårligt resultat Det vil man jo først kunne se ved en sammenligning af samme foto i de forskellige scannere. Ærgerligt at Plustec ikke har det bedste ry det lignede ellers et godt kompromis. Twist hvad mener du med ”IMO er HP det bedre valg”. PeterR hvilken hp scanner er det du mener?


Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg mener at "In My Opinion" er HP det bedre valg hvis du skal ud og have en "billig" DIAS scanner løsning.
Jeg har testet en for ca. 10 år siden, og den var ganske fin (i datidens standard). Siden har venner og bekendte købt andre mærker, de fleste giver ikke fede resultater, især ikke med DIAS. De "gode" scanner mærker til hjemmebrug er eks: HP, Canon og i begrænset omfang Kodak. Til dokumentbrug også mustek, plustek og Xerox. Til prof brug er det primært Nikon og HP hvis man skal noget med fotos.
Jeg køber selv Canon, men det er fordi den er billigst af de "gode" mærker.
tak for svarene.

jeg tar på ferie en ugestid nu så jeg når ikke videre ligenu.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas, hvem du så end er. Jeg har læst dit indlæg, har dog ingen erfaring i den scanner du omtaler, men da jeg lige har færdigscannet alle min ungdoms slides, et stort arbejde, men spændende. Kan jeg anbefale dig, at overtage min "Zolid Diasscanner" som scanner både negativer og diapositiver, enkeltbilleder eller filmstrimler. Jeg vil indenfor de nærmeste dage afhænde dem, sammen med en fremviser: "Paximat Triumph". Hele baduljem for 1000,- kr.
bjarne d
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis